کد خبر: 27700
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 18:31

داخلی

»

اخبار کتاب

رکورد شکنی کتابفروشان در میزان مشارکت «عیدانه کتاب»

منبع : لیزنا
تا کنون 667 کتابفروشی از سراسر کشور برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت 494 کتابفروشی تأیید شده است. 
رکورد شکنی کتابفروشان در میزان مشارکت «عیدانه کتاب»

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه کتاب، تنها کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. همچنین کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، مشمول طرح مذکور نخواهند شد.

یارانه اختصاص یافته برای هر کتابفروشی در «عیدانه کتاب» 20 میلیون ریال در مرحله اول خواهد بود که در صورت رعایت ضوابط و قوانین، امکان تمدید آن نیز وجود دارد. همچنین شرایط خرید در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است و خریدار هم می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو، کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کند.

بر اساس آمار منتشر شده بر روی سایت خانه کتاب (که البته هر ساعت به روز رسانی می‌شود) تا کنون 667 کتابفروشی از سراسر کشور برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت 494 کتابفروشی تأیید شده و تأیید صلاحیت سایر کتابفروشان متقاضی نیز در دست بررسی است.

در اولین گام از طرح‌های اجرا شده برای ارائه یارانه کتاب از طریق کتابفروشان، 104 کتابفروشی در طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»، 327 کتابفروشی در طرح «عیدانه کتاب»، 518 کتابفروشی در طرح «تابستانه کتاب» و 624 کتابفروشی در طرح «پاییزه کتاب» مشارکت کردند که بر این اساس بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در طرح «پاییزه کتاب» رخ داده بود.

با توجه به ثبت نام 667 کتابفروشی در طرح «عیدانه کتاب» سال 1396 و تأیید صلاحیت 494 کتابفروشی تا کنون، این انتظار می‌رود که با ادامه یافتن این روند تا 5 روز آینده، رکورد بالاترین میزان مشارکت کتابفروشان در طرح‌های حمایتی، در «عیدانه کتاب» سال 1396 شکسته شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: