کد خبر: 27727
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 اسفند 1395 - 14:04

داخلی

»

اخبار کتاب

«سن عقل» ژان پل سارتر در چشمه منتشر شد

منبع : لیزنا
 رمان «سن عقل» اثر نویسنده فرانسوی ژان پل سارتر با ترجمه حسین سلیمانی نژاد از سوی نشر چشمه در زمستان 1395 راهی بازار کتاب شد.
«سن عقل»  ژان پل سارتر در چشمه منتشر شد

 به گزارش لیزنا، رمان «سن عقل» اثر نویسنده فرانسوی ژان پل سارتر با ترجمه حسین سلیمانی نژاد از مجموعه جهان کلاسیک نشر چشمه در زمستان 1395 منتشر شد.

رمان «سن عقل» با عنوان اصلی L'âge de raison اثر نویسنده فرانسوی ژان پل سارترSartre, Jean-Paul  اولین بار در سال 1945 در پاریس از سوی انتشارات Gallimardمنتشر شد.

«سن عقل» از خبر آبستن شدن مارسل آغاز می‌شود، و ماتیو و مارسل که شخصیت‌های اصلی داستان هستند به دنبال راهی برای جلوگیری از به دنیا آمدن این فرزند می‌گردند.

در این داستان ماتیو به دنبال پيدا كردن راهي و پولي براي راحت شدن از شر موجود سومي است كه مي پندارد باعث از بين رفتن آزادي اش مي‌شود.  به این ترتیب وی به تدریج از گذشته خود دور شده و پیوندها را قطع می‌کند اما سرانجام  به این نتیجه می‌رسد که در جستجوی آزادی ناکام بوده و خود را تبعید شده‌ای می‌بیند که محکوم به آزادی است.

از شخصیت های دیگر داستان میتوان به ایویچ، دختر روسی که ماتیو به آن علاقه دارد، سارا، دانیل، لولا، ژاک و ... نام برد که هرکدام نقشی را در ارتباط با ماتیو و مارسل ایفا می‌کنند.

با انتشار رمان سن عقل ژان پل سارتر عملا عصر جدیدی از فعالیت اگزیستانسیالیست ها اغاز شد.عصری که تا سالها با اقتدار ادامه یافت و نسلی را نه تنها در اروپا که در دور دست ترین نقاط دستخوش تغییرساخت.  سارتر اگزیستانسیالیسم را کوششی برای انصراف بشر از عمل نمیداند. او به آدمیان اعلام میدارد که امیدی جز به عمل خویش نباید داشت و آنچه به بشر امکان زندگی میدهد فقط عمل است.

«سن عقل» اثر ژان پل سارتر، با ترجمه حسین سلیمانی نژاد از مجموعه جهان کلاسیک نشر چشمه، در 375 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان، در زمستان 1395 منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

 

این کتاب 375 صفحه‌ای به دلیل نوع کاغذ به کاررفته در چاپ آن بسیار سبک و به راحتی قابل حمل است.

Mohammad
|
Afghanistan
|
1396/12/17 - 06:13
0
0
خیلی عالی بود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: