کد خبر: 27801
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 09:24

داخلی

»

اخبار کتاب

سیدعباس صالحی در جشن بیست سالگی انتشار فصلنامه اباختر عنوان کرد:

اباختر در سه حوزه ایرانشناسی، شمال شناسی و کتاب شناسی یک مرجع است

منبع : رویدادفرهنگی
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  فصلنامه اباختر را یک مرجع کامل در حوزه کتابشناسی، ایران شناسی و شمال شناسی عنوان کرد.
اباختر در سه حوزه ایرانشناسی، شمال شناسی و کتاب شناسی یک مرجع است

به گزارش لیزنا، به نقل از رویدادفرهنگی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهمین عصر کتاب به مناسبت بیستمین سال انتشار فصلنامه اباختر به همراه رونمایی از کتاب اباختر که یکشبنه پانزدهم اسفندماه در خانه کتاب برگزار شد،گفت: سیروس مهدوی امیری هم به دلیل اباختر و هم به دلیل شخصیت چندوجهی و چند جانبه شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه فرهنگنامه زندگینامه های مهدوی بعنوان یک دایره المعارف نویس در سال ۷۰ کتاب سال شد، ادامه داد: مهدوی، بیقهی شناس عصر حاضر است که همت مردانه خود را در این حوزه به خوبی نشان داده است.

صالحی اظهار داشت: مرکز مطالعات ایران، انتشارت، انجمن ادبی و بررسی تحلیلی رجال تاریخ بیهقی (بیش از یک دهه برای جلد اول آن صرف شده و جلدهای بعدی آن در راه است) اتفاقاتی است که بر محور شخص مهدوی امیری در استان مازندران پدید آمد.

به گفته وی، اباختر یک پدیده است چون ۲۰ سال مداوم توانسته به اتکای شخص حقیقی (و نه به اتکای دولت‌ها) تدوام کار داشته باشد و زمانه از اعتبار آن نکاهد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه ای مرجع دانستن مجله اباختر گفت: اگر کسی بخواهد در حوزه ایران شناسی، شمال شناسی با تکیه بر مازندران و کتاب شناسی اطلاعاتی داشته باشد، بدون اغراق بی نیاز از اباختر نیست و اباختر در این زمینه ها گنجینه ای ارزشمند است.

وی ادامه داد: اباختر همچنین درباره مولفان برجسته حوزه تالیف مقالات خوبی دارد.

صالحی در پایان سخنرانی خود به همراه مدیرعامل خانه کتاب و جمعی دیگر از کتاب اباختر رونمایی کرد، همچنین غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب تندیس، لوح و سکه را به محمدعلی مهدوی امیری معروف به سیروس مهدوی تقدیم کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: