کد خبر: 27939
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 11:05

داخلی

»

اخبار کتاب

داروگ نوروزی به دکه‌ مطبوعات آمد

منبع : لیزنا
هشتمین شماره‌ی ماهنامه داروگ (نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط زیست) با مطالب متنوعی درباره محیط‌زیست با حال و هوای عید و نوروز منتشر شد.
داروگ نوروزی به دکه‌ مطبوعات آمد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام کتابک، جدیدترین شماره داروگ در بخش‌های زیر به دکه مطبوعات آمده است:

 

 

 

 

 «نوروزنامه»

در این بخش، نوروز حرف اول و آخر را می‌زند. بچه‌ها بعد از آشنایی با سنت‌های نوروز در ایران و کشورهای دیگر، با صورت آسمانی فروردین یعنی قوچ، در آسمان و زمین آشنا می‌شوند! داروگ در انتهای این بخش، گل « کالانکوئه» را هم به عنوان یک گل مناسب برای سفره هفت سین به بچه‌ها معرفی می‌کند.

«طبیعت‌گردی»

عید یک فرصت مناسب برای سفر در کشور زیبایمان ایران است. در طبیعت‌گردی این شماره، بچه‌ها با بسیاری از مکان‌های دیدنی کشور که می‌توانند برای سفر نوروزی به آنجا بروند، آشنا می‌شوند؛ از تهران تا جزایر جنوب. در ادامه آن‌ها از ایران بیرون می‌آیند و  سری به چهار باغ وحش دیدنی در جهان می‌زنند.

«سرگرمی»

در این بخش بچه‌ها به دنیای هیجان‌انگیز فیلم «ویلی ونکا و کارخانه شکلات سازی» پا می‌گذارند و همراه چارلی، قهرمان اصلی این فیلم وارد یک ماجراجویی جذاب و آموزنده می‌شوند. سرک کشیدن به دنیای دانشمند مشهور، اینشتین همراه با چاشنی طنز و خواندن گزارشی از زنگ ورزش در مدرسه‌ها از دیگر مطالب این بخش هستند.

«خبر خوش»

این شماره پر از خبرهای خوش است از اسکار دوم اصغر فرهادی کارگردان ایرانی تا نجات یک سگ مصدوم از سوی نوجوان مشهدی. خبرهایی از نمایشگاه محیط زیست، جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جشنواره خرس سیاه و کودکان هرمزگانی نیز از دیگر مطالب این بخش هستند.

«پارک جانوران»

در این بخش با یک حیوان نایاب و زیبا در کشور آشنا می‌شوید. اگر دوست دارید وارد دنیای خرس سیاه آسیایی شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. آشنایی با ماهی رفتگر و معرفی یک رمان محیط زیستی هم از دیگر مطالب خواندنی این بخش هستند.

«بچه‌های سبز»

گروه « قیچی» یک سری نوجوان پرانرژی هستند که آواز می‌خوانند. در این بخش مصاحبه داروگ با آن‌ها را می‌خوانید.

«زمین ما»

این بخش پر از اطلاعات کاربردی برای یک زندگی سبز و دوستدار محیط زیست است . افزون بر آن، یک کمیک‌استریپ محیط زیستی و پر هیجان از «ماجراهای پرفسور در زیست بوم‌ها» را می‌خوانید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: