کد خبر: 27947
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 14:27

داخلی

»

اخبار کتاب

ترجمه و انتشار دو کتاب از آثار «سمت» در بیروت

منبع : لیزنا
دو کتاب «انسان از دیدگاه اسلام» و «روش‌شناسی علم کلام: اصول استنباط و دفاع در عقاید» از منشورات سازمان «سمت»، به زبان عربی ترجمه و در بیروت چاپ و منتشر شد.
ترجمه و انتشار دو کتاب از آثار «سمت» در بیروت

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی انتشارات سمت، با مشارکت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و مرکز لبنانی الحضاره برای توسعه اندیشه اسلامی، دو کتاب «انسان از دیدگاه اسلام» و «روش‌شناسی علم کلام»، از آثار سمت، به زبان عربی ترجمه و در بیروت چاپ و منتشر شد.

کتاب «انسان از دیدگاه اسلام» اثر احمد واعظی، از اساتید حوزه علمیه قم و به ترجمه عبدالله آلبوغبیش است که در پنج فصل ماهیت و جایگاه انسان‌شناسی، نفس و جسم، طبیعت و سرشت آدمی، جبر و اختیار و انسان کامل را بررسی می‌کند.

کتاب «روش‌شناسی علم کلام» تألیف دکتر رضا برنجکار را نیز حسنین الجمال ترجمه کرده است. نویسنده این کتاب در اثر خود به یکی از ویژگی‌های بنیادین مهم‌ترین علم دینی می‌پردازد و هدف اصلی وی، روشن ساختن روش علم کلام در دو مرحله استنباط و دفاع است.

همچنین «انسان از دیدگاه اسلام» و «روش‌شناسی علم کلام» دو کتاب از پنج کتابی است که بر اساس قرارداد مشترک سازمان «سمت» و مرکز الحضاره، برای تدریس در دانشگاه‌های لبنان ترجمه و منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: