کد خبر: 28019
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 فروردين 1396 - 10:02

داخلی

»

اخبار کتاب

وولف ارلبروخ برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۷ شد

منبع : رویداد فرهنگی
 در جشنواره کتاب بولونیا  وولف ارلبروخ برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۷،  گران‌ترین جایزه کتاب کودک، معرفی شد.
وولف ارلبروخ برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۷ شد

 به گزارش لیزنا، به نقل از پابلیشرز ویکلی، وولف ارلبروخ نویسنده-تصویرگر کتاب کودک آلمانی به عنوان برنده ۲۰۱۷  جایزه آسترید لیندگرن انتخاب شد.

این جایزه که بزرگترین جایزه جهان در حوزه ادبیات کودک است به برنده خود ۵ میلیون کرون سوئد (تقریبا معادل ۵۵۰ هزار دلار آمریکا) اهدا می‌کند.

نام برنده این جایزه به صورت زنده در سوئد اعلام و هم‌زمان از طریق ویدیو کنفرانس در نمایشگاه کتاب بولونیا پخش شد.

ارلبروخ اولین کار خود در زمینه تصویرگری کتاب کودک را سال ۱۹۸۵ برای کتاب «عقابی که پرواز نمی‌کرد»  نوشته جیمز آگری انجام داد. او سپس ۱۰ کتاب کودک نوشت و تصویرگری کرد وتصویرپردازی شمار بیشتری از کتاب‌های نویسندگان دیگر را نیز انجام داد.

«داستان موش کور کوچکی که می‌دانست هیچ‌چیز به او مربوط نیست» نوشته ورنر هولتس‌وارت و «خرسی که آنجا نبود و جنگل افسانه‌ای» نوشته اورن لاوی و «پادشاه و دریا» نوشته هاینس یانیش از دیگر آثار مشهوری است که توسط او شکل گرفتند.

ارلبروخ برنده جایزه هانس کریستین آندرسن سال ۲۰۰۶ نیز هست و دو بار نیز جایزه راگازی بولونیا را برای تصویرگری کتاب‌های «کتاب جدید الفبا» نوشته کارل فیلیپ موریتس و«سوال بزرگ» دریافت کرده است.

هیات داوری این جایزه ارلبروخ را برای این که موجب می‌شود تا سوال‌های وجودی برای خوانندگانی از هر سن در دسترس و قابل کنترل شوند و برای طنز و گرمایی که عمیقا در ایده‌ال‌های انسان‌گرایانه‌اش ریشه دارد و آثارش ارایه کننده جهانی در مقیاس ماست، شایسته دریافت این جایزه دانست. در بیانیه هیات داوران آمده است: او استاد هنر تصویرگری است که ضمن احترام به سنت‌ها می‌خواهد درهای جدید خلاقانه‌ای را نیز در آثارش باز کند. ارلبروخ مشاهده‌گری دقیق و دلسوز است.

وولف ارلبروخ ۶۸ ساله از تکنیک‌های مختلف در تصویرگری کتاب‌های کودک استفاده می‌کند.

این جایزه در مراسمی که ۲۹ ماه مه در استکهلم برگزار می‌شود به ارلبروخ اهدا خواهد شد.    

این جایزه هر سال به یاد آسترید لیندگرن خالق «پی‌پی جوراب بلند» اهدا می‌شود.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: