کد خبر: 28109
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 فروردين 1396 - 15:35

داخلی

»

اخبار کتاب

«نمای وبگاه مؤسسه‌ها 2016: جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» منتشر شد

منبع : لیزنا
تازه‌ترین گزارش سامانۀ «نما» با نام «نمای وبگاه مؤسسه‌ها 2016: جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» برای بازنمایی چکیده‌ای از گزارش نظام‌های پنج نظام رتبه‌بندی وبگا‌ها در سال 2016 منتشر شد.
«نمای وبگاه مؤسسه‌ها 2016: جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها»  منتشر شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، در گزارش سامانۀ «نما» افزون بر پایش جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در پنج نظام رتبه‌بندی وبگاه‌ها در سال 2016، روند سالانۀ شمار مؤسسه‌های ایرانی در این نظام‌ها نیز گزارش شده است.

همچنین، رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها، رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ استنادهای گوگل اسکالر، رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی، و رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها از محورهای کلیدی این گزارش هستند.

بر پایۀ گزارش تازۀ سامانۀ «نما»، شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس» به 598 مؤسسه رسیده که در مقایسه با ویرایش پیشین این نظام که 582 مؤسسه بوده رشد داشته است.

همچنین، بر پایۀ گزارش «وبومتریکس» 141 دانشگاه ایرانی در بین 5 هزار مؤسسۀ در جهان رتبه‌بندی شده‌اند و شمار پژوهشگاه‌های ایرانی نیز در نظام رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها به 68 پژوهشگاه رسیده است.

گزارش 2016 نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها نشان می‌دهد که شش واسپارگاه سازمانی ایرانی در رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی جهان قرار دارند که نسبت به ویرایش پیشین این نظام تغییری نکرده است. همچنین، 308 دانشگاه ایرانی نیز در فهرست برترین‌های رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانۀ «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند و گزارش‌هایی کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. سامانۀ «نما» در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: