کد خبر: 28117
تاریخ انتشار: شنبه, 26 فروردين 1396 - 09:14

داخلی

»

اخبار کتاب

نگاهی به زندگی و آثار پاتريشيا كرون در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
نشست «پاتریشیا کرون» با نگاهی به زندگی و آثار او ، یک شنبه27 فروردین در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.
نگاهی به زندگی و آثار پاتريشيا كرون در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، نشست «پاتريشيا كرون» از سلسله نشست‌های ايران‌شناسی و ايران‌شناسان است كه يك شنبه 27 فروردين در سرای اهل قلم خانه كتاب برگزار می‌شود.

در اين نشست مسعود جعفری و مصطفی ملكيان به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

پاتريشيا كرون، پژوهشگر و نويسنده و شرق‌شناس، در 1945 در دانمارك متولد شد. كرون در سال 1977 به‌عنوان مدرس تاريخ اسلام به دانشگاه آكسفورد رفت. همچنين در سال 1990، به‌عنوان دستيار مطالعات اسلامی، به كالج گانويل و كيز در دانشگاه كيمبريج رفت. او در كيمبريج از سال 1992 تا 1994  در رشته‌ مطالعات اسلامي تدريس كرد و از 1994 تا 1997 نيز به تدريس تاريخ اسلام مشغول بود.

 او سپس به مؤسسه‌ مطالعات پيشرفته در دانشگاه پرينستون رفت و در سال 2002 هم به عضويت هيأت تحريريه‌ مجله‌ تكامل اجتماعی و تاريخ درآمد. كتاب‌های جامعه‌های ماقبل صنعتی، تاريخ انديشه سياسی در اسلام و مقنع و سپيدجامگان از جمله آثار اوست كه هر سه به قلم مسعود جعفری جزی به فارسی ترجمه شده‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در اين نشست می‌توانند ساعت  17 تا 19 به سرای اهل قلم به نشانی خيابان انقلاب، خيابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، كوچه خواجه نصير، شماره 2 مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: