کد خبر: 28158
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 فروردين 1396 - 09:17

داخلی

»

اخبار کتاب

اطلاعیه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در زمینه مبارزه با قاچاق کتاب

منبع : لیزنا
اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان مجری طرح مبارزه با قاچاق کتاب،‌ اطلاعیه‌ای در زمینه مبارزه با قاچاق کتاب صادر کرد.
اطلاعیه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در زمینه مبارزه با قاچاق کتاب

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:‌

«همکاران محترم ناشر، توزیع‌کننده و کتابفروش

  با عرض سلام و ادب

 احتراماً به عرض می‌رساند طی چند سال تلاش توسط همکاران شما در اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران جهت ممانعت از تکثیر غیرقانونی آثار به روش‌های چاپی، الکترونیکی و فضای مجازی خوشبختانه شرایط مساعدی برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود آمده است. پس از چندین نشست و انعکاس خواسته‌های ناشران و کتاب‌فروشان جهت مقابله با این عمل ناصواب، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران به امضا رسید.

در راستای اهداف تفاهم‌نامه کارگروه صیانت از حقوق ناشران و مولفان و مترجمان متشکل از اعضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران تشکیل شد.

کارگروه به طور جد جهت مقابله با این جریان شوم وارد عمل شده و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.لذا درخواست می‌شود نهایت دقت در تهیه و توزیع کتاب‌، فایل‌های پی دی اف، سی دی و ... از منابع اصلی همراه با فاکتور رسمی و با برخوردار بودن تخفیف‌های متعارف اقدام به عمل آید.

در صورت مشاهده هر گونه عرضه آثار منتشرشده به صورت غیرقانونی (در همه شکل‌ها از جمله الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، کاغذی و ...) مراتب تخلف به دبیرخانه کارگروه صیانت واقع در اتحاد یه ناشران و کتاب‌فروشان تهران به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، بعد از پیچ شمیران، خیابان عباسی اصفهانی (روبه‌رو دانشکده توانبخشی) کوچه شریف، طبقه سوم، خانم برزوئی، شماره تلفن ۷۷۶۳۷۰۲۱-۷۷۵۳۷۷۲۲ جهت پیگیری و اقدام لازم گزارش شود.

بدیهی است هرگونه نشر و توزیع غیرقانونی آثار جرم بوده و متخلفان به استناد ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: