کد خبر: 28247
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 - 09:29

داخلی

»

اخبار کتاب

سروش نوجوان دوباره منتشر می شود

منبع : لیزنا
 مجید بلالی مدیرعامل مؤسسۀ انتشارات سروش در زادروز دکتر قیصر امین‌پور، بنیانگذار نشریۀ سروش نوجوان از انتشار دوبارۀ این نشریه پس از وقفه‌ای ده ساله خبر داد.
سروش نوجوان دوباره منتشر می شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام  روابط‌عمومی انتشارات سروش، بلالی مهمترین دلیل این اقدام را خلأ و شکاف بزرگ در کشور در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری فرهنگی برای این گروه سنی دانسته و یکی از پرتلاطم‌ترین و حساس‌ترین برهه‌های زندگی است که شخصیت و مسیر آینده افراد جامعه در آن شکل می‌گیرد.

وی افزود: دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز ناتوانی یا ضعف نهادهای اصلی جامعه چون خانواده، مدرسه و رسانه در هدایت فکری نوجوانان است. کودکان دیروز که امروز به بلوغ جسمی رسیده‌اند، تاحدی استقلال اقتصادی و اجتماعی دارند، به‌صورت کامل زیر چتر خانوده نیستند و در مدرسه و جامعه هم مسیرهای ناهموار فراوان آنها را سردرگم می‌کند. درچنین شرایطی احتمال انحراف بیشتر می‌شود و ابزارهای ارتباطاتی چون موبایل و ماهواره امکان تربیت و پرورش در نهادهای رسمی و مطمئن جامعه را سخت‌تر کرده است و این شکاف برای آبنده نوجوان بسیار خطرناک است.

برهمین اساس سیاستگذاران فرهنگی در سازمان صدا و سیما اقدام به تأسیس شبکه امید و مجله سروش نوجوان گرفته‌اند.

سروش نوجوان، ماهنامۀ ادبی هنری بود که در فروردین ماه ۱۳۶۷ با سردبیری قیصر امین‌پور، منتشر شد و توانست نسلی جدید از نویسندگان و شاعران را در بین خوانندگان نوجوان پرورش دهد.

 این نشریه به‌دلیل برخی مشکلات در اسفند ۸۵ از انتشار بازماندو طی ۱۸ سال فعالیت یکی از تأثیرگذارترین نشریه‌های کشور بود و توانست نه تنها بر میلیون‌ها نوجوان کشور تأثیرگذارد بلکه چندین نسل از شاعران و نویسندگان و روزنامه‌نگاران با الهام از آن و در تعامل با وی به جامعه فرهنگی کشور معرفی شده و خوش درخشیدند.

 به گفته بلالی مهمترین دلیل موفقیت سروش نوجوان توجه جدی به نوجوانان اهل قلم بود.

همچنین، قیصر امین‌پور، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در روز ۲ اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در گتوند دزفول به دنیا آمد و در ۸ آبان سال ۱۳۸۶ پس از ۸ سال بیماری ناشی از یک تصادف شدید، درگذشت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: