کد خبر: 28284
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 ارديبهشت 1396 - 13:35

داخلی

»

اخبار کتاب

بازنشر کتاب «هنر ایرانی» در ایتالیا رونمایی می‌شود

منبع : لیزنا
انتشارات «یاکا بوک» ایتالیا بازنشر کتاب «هنر ایرانی» را با ارتقای محتوای هنر اسلامی و افزودن بخشی در خصوص هنر ایران معاصر، با حمایت رایزنی فرهنگی كشورمان در مهرماه 1396رونمایی و منتشر می‌كند.
بازنشر کتاب «هنر ایرانی» در ایتالیا رونمایی می‌شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا با سانته بانیولی، مدیر انتشارات یاکا بوک ایتالیا دیدار و در خصوص ترجمه آثار ایرانی به زبان ایتالیایی و نشر آن در بازار كتاب این كشور، گفت‌وگو كرد.

این دیدار به دنبال دیدار شهریورماه گذشته رایزنی فرهنگی كشورمان با استفانو کالزولاری، مدیر بازرگانی انتشارات «یاکا بوک» و اعلام آمادگی این انتشاراتی برای مشارکت در طرح تاپ (ترجمه كتاب‌های فارسی به زبان‌های دیگر) در بازنشر کتاب «هنر ایرانی» در محل رایزنی فرهنگی ایران در شهر رم، انجام شد.

در آغاز این دیدار اکبر قولی، ضمن معرفی اجمالی فعالیت‌های انتشاراتی رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، ساختار طرح تاپ را برای مدیر انتشارات «یاکا بوک» تشریح كرد و علاوه بر تحویل ترجمه متن دو کتاب «جویبار لحظه‌ها» و «به کی سلام کنم» از محمدجعفر یاحقی و سیمین دانشور به طرف ایتالیایی برای ارزیابی امکان نشر، مقرر شد که فهرست دیگر آثار در انتظار ترجمه و چاپ در طرح تاپ نیز به این انتشارات ارایه شود تا پس از ارزیابی و در صورت امکان، انتشارات «یاکا بوک» نیز در ترجمه و نشر برخی از این آثار مشارکت كند.

در ادامه سانته بانیولی از بازنشر کتاب «هنر ایرانی» اثر جووانی کوراتولا و رونمایی آن در مهرماه 1396 خبر داد.

 کتاب «هنر ایرانی» نخستین بار در سال 2004 میلادی در بزرگداشت مرحوم بهارلو، رایزن فرهنگی اسبق كشورمان در ایتالیا انتشار یافته است.

بنا بر این خبر، در جریان نشست چند ماه قبل رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا با مدیر بازرگانی انتشارات «یاکا بوک»، تجدید چاپ این کتاب با مشارکت رایزنی فرهنگی از طرف ناشر درخواست شده بود که اكبر قولی، مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در این خصوص را به ارتقای محتوای هنر اسلامی و افزودن بخشی در خصوص هنر ایران معاصر، مشروط كرده بود که اینک با اعمال این تغییرات، کتاب «هنر ایرانی» آماده بازنشر و رونمایی در مهرماه آینده است.

رایزنی فرهنگی ایران برای بازنشر این كتاب متعهد است:

1. این کتاب را برای درج در فهرست کتب طرح تاپ و برخورداری از امکانات حمایتی این طرح به مرکز ساماندهی و نشر معارف و علوم اسلامی و انسانی پیشنهاد كند.

 2. با ابتیاع نسخه‌هایی از این کتاب، از بازنشر آن با اعمال تغییرات محتوایی پیشنهادی حمایت كند.

 3. در برگزاری نشست رونمایی این کتاب در مهرماه آینده، در قالب حضور رایزن فرهنگی ایران، اطلاع‌رسانی و در صورت امکان دعوت از یک میهمان ویژه برای ایراد سخنرانی و ... مشارکت كند.

این خبر می‌افزاید، انتشارات «یاکا بوک» در سال 1965 میلادی در شهر میلان تأسیس یافته و کار خود را با نشر کتب مذهبی آغاز كرد. این انتشارات از آغار دهه 80 میلادی فعالیت خود را بر حوزه هنر، باستان‌شناسی و معماری متمرکز كرده است. انتشارات «یاکا بوک» با انتشار 4 هزار عنوان کتاب از 2 هزار و 500 نویسنده و همکاری با بسیاری از بنگاه‌های انتشاراتی معتبر بین‌المللی و چاپ کتاب‌های دوزبانه، به یکی از معتبرترین بنگاه‌های انتشاراتی ایتالیا مبدل شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: