کد خبر: 28530
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 - 17:43

داخلی

»

اخبار کتاب

امیرزاده خبر داد

محرومیت 27 ناشر متخلف از حضور در نمایشگاه سال آینده

منبع : لیزنا
 رئیس هیات رسیدگی به تخلفات سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق آرای صادر از سوی هیات رسیدگی به تخلفات ناشران، تاکنون 27 ناشر متخلف از حضور در نمایشگاه کتاب سال 1397 محروم شده‌اند.
محرومیت 27 ناشر متخلف از حضور در نمایشگاه سال آینده

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده روز چهارشنبه، 20 اردیبهشت، در جمع خبرنگاران از آرای تخلفات انجام شده در هفت روز برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: تا به امروز هیات رسیدگی به تخلفات ناشران 10 جلسه اصلی و دو جلسه فوق العاده برگزاری کرده است. این جلسات با حضور حداکثری اعضا که بالغ بر 60 درصد اعضا معرفی شده از سوی صنوف مرتبط با نشر هستند برگزار شده‌ است.

وی افزود: امسال سیاستی که در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران دنبال شد این بود که در مرحله نخست با یک نظارت درون صنفی تذکرات چه شفاهی و چه کتبی از طریق ناظران میدانی و کارشناسان صنف به متخلفان داده شود. البته آیین‌نامه دست هیات را باز گذاشته است تا بتواند گزارش‌های خودش را از تمامی مراجع دریافت کند. حتی شهروندان و اشخاص مختلفی هم که مواردی به ذهن‌شان برسد، می‌‌توانند گزارش‌های خود را به هیات رسیدگی به تخلفات ناشران گزارش کنند.

امیرزاده تصریح کرد: بنای هیات بر این است که چنانچه با تذکرات شفاهی و اخطارهای کتبی، تخلف رفع شده و از آییننامه مربوطه صیانت شود، انشای رای نداشته باشیم. نگاه پیشگیرانه بر برخوردهای قهری در هیات ارجحیت دارد و امسال نیز تلاش کردیم با استفاده بیشتر از نظارت‌های درون صنفی آرای صادره به حداقل برسد و کمتر شاهد تعطیلی و برخورد انظباطی با متخلفیان باشیم.

وی افزود: با برگزاری این 12 جلسه، تاکنون 72 رای از سوی هیات رسیدگی به تخلفات ناشران صادر شده است و این آرا عبارتند از: دو اخطار کتبی درج در پرونده و جمع آوری کتاب‌های غیرمجاز،20 اخطار کتبی و درج در پرونده، هفت اخطار به علاوه درج در پرونده و توقف ثبت نام کلاس‌های آموزشی، 27 اخطار به علاوه بر درج در پرونده و توقف ثبت نام کلاس‌های آموزشی، 27 مورد تعطیلی تا پایان نمایشگاه سال جاری و محرومیت از نمایشگاه کتاب استانی که در تهران، استان‌ها و شهرستان‌های کشور زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌‌شوند.

امیرزاده در ادامه افزود: 18 مورد اقدام به نقد کردن بن کارت بدون فروش کتاب، یک مورد واگذاری غرفه به غیر و 24 مورد ارایه کتاب‌های سایر ناشران و 13 مورد ثبت نام کلاس‌های آموزشی و 5 عنوان فروش کتاب فاقد مجوز از جمله مصادیق تخلفات گزارش شده است.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: