کتاب «دومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات» منتشر شد

 به گزارش لیزنا، کتاب «نشستهای هماندیشی و مقالههای دومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات» توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با همکاری نشر چاپار منتشر شد.

کمیته انتشارات انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران با بیان این خبر اعلام کرد: دکتر رضا رجبعلی بگلو، سید ابراهیم عمرانی، فرامرز مسعودی، دکتر محمد زره ساز و آرزو کرباسی در انتشار این اثر همکاری داشتند.

این اثر که دربرگیرنده محتوای کنگره دوم متخصصان علوم اطلاعات (برگزار شده در تاریخ شانزدهم و هفدهم آبان 1395) است، افزون بر پیامهای دبیران علمی و اجرایی کنگره و پیامهای سخنرانان بینالمللی و سخنرانان کلیدی، نشستهای تخصصی برگزار شده در سالنهای سه گانه در کتابخانه ملی (قلم، حکمت و فرهنگ)، مجموعه مقاله‌های پذیرفته شده برای انتشار در این مجموعه نیز آمده است.

در این کنگره، پانزده نشست در حوزههای مختلفی همچون، دسترسی آزاد، کتابخانههای دانشگاهی، دانشجویان و دانشآموختگان، کتابخانههای علوم پزشکی، سازماندهی دانش، مسائل شغلی، موزهها، کتابخانههای عمومی، فناوری و نوآوری، کتابخانههای کودک، مدیریت کیفیت خدمات اطلاعاتی، سواد اطلاعاتی، اطلاعات سبز، آرشیو و مسائل نشر تخصصی در تاریخ یاد شده برگزار شد.

 در این مجموعه، بخش چکیده محتواهای نشستها، مقالهها و سخنرانیها به زبان انگلیسی ترجمه شده است. از دیگر بخشهای این کتاب، جایزههای ملی علم اطلاعات است که در این اثر به صورت مشروح درباره نظامنامه اهدای جوایز، همراه با برگزیدگان این کنگره توضیح داده شده است. این جوایز برای نخستین بار در سه حوزه "فعالیتهای حرفهای رشته" با جایزهای با نام جایزه پوری سلطانی، "مطالعات نظری" با نام جایزه عباس حری، و "فعالیتهای حرفه ای در حوزه آرشیو" با نام جایزه نورالله مرادی به برگزیدگان اهدا شد.