همکاری ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله شیراز در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری در این دیدار با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری گسترده برای هر دو سازمان فراهم است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مقوله‌ای است که امروزه به دغدغه اصلی بیشتر نهاد‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده است و این زمینه مشترک، راهی است که می‌تواند فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها عمومی و ناحیه‌های بسیج را بیش از پیش به هم مرتبط کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: انجام فعالیت‌های کتابخوانی به نوبه خود گرامی و پسندیده است، اما این رویداد بزرگ ملی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه با نام و سیره بزرگان ما هم‌سو شده است

وی از حضور پرشور مردم فارس در دوره قبلی این جشنواره یاد کرد و با بیان اینکه تلاش بر این است که هفتمین دوره این جشنواره در فارس با شور و حرارت بیشتری برگزار شود، گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به خاطر وجود بخش ویژه احمدبن‌موسی (ع)‌ برای استان فارس اهمیت ویژه‌ای دارد و حمایت همه دستگاه‌های استان را می‌طلبد و به یقین ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله شیراز در این قضیه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

او در ادامه بر ضرورت تبلیغات گسترده در این زمینه تأکید و بیان کرد: امسال شرایط شرکت در جشنواره آسان‌تر از سال گذشته شده و زمینه حضور همه مردم در این جشنواره به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم است. براین اساس نیاز است که با همکاری بیشتر و با انجام تبلیغات گسترده، مردم را از شرایط این جشنواره آگاه کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ محمدجعفر دوستدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله شیراز با استقبال از این جشنواره، از همکاری گسترده ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله شیراز با بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور خبر داد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله امکانات تبلیغی فراوانی دارد که در این راستا می‌توان از آن‌ها بهره برد؛ همچنین فراخوان این جشنواره در تمامی مساجد، پایگاه‌های بسیج و حلقه‌های صالحین فارس منتشر خواهد شد.

وی همچنین به استقبال پرشور خانواده‌های بسیجی از این مسابقه اشاره کرد و گفت: کتاب‌های برگزیده شده در این جشنواره کتاب‌های اصولی و بنیادین هستند که به یقین خانواده‌های بسیجی از این کتاب‌ها به بهترین شکل استقبال می‌کنند؛ همچنین ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله هدایایی ویژه‌ای را برای شرکت کنندگان ناحیه درنظر خواهد گرفت که به برگزیدگان بسیجی در این جشنواره تعلق می‌گیرد.

به گفته دوستدار، ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله همچنین در زمینه پخش گسترده تیزر جشنواره کتابخوانی رضوی از تلویزیون‌های شهری این سازمان، تبلیغات محیطی در پل‌های هوایی و دیگر نقاط مربوط به ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله و برگزاری مسابقه در مجموعه‌های کودکانی که با ناحیه بسیج در ارتباطند، همکاری خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله شیراز در پایان همچنین به طرح «مسجد ما»  اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون در حوزه مسجد غفلت کرده‌ایم، گفت: مساجد در ترویج فرهنگ به‌زیستی و جلوگیری از ترویج فساد نقش عمده‌ای دارند و برهمین اساس تلاش بر این است که در شیراز مساجد را در زمینه‌های فرهنگی فعال‌تر و پویاتر کنیم.

 

وی یادآور شد: در این زمینه کتاب «امام جماعت بهتره» باموضوع ویژگی‌های امام جماعت‌ها منتشر شده است و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز می‌تواند با خرید این کتاب برای کتابخانه‌های خود در سطح استان، این طرح فرهنگی را گسترش دهد.