بزرگداشت شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بزرگداشت شاهنامه فردوسی در دو بخش ویژه بزرگسالان و کودکان در موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا و با همکاری موزه عروسک‌های ملل برگزار می شود.

برنامه‌های ویژه بزرگسالان مراسم بزرگداشت شاهنامه فردوسی

برنامه بزرگداشت فردوسی در دو بخش ویژه بزرگسالان و کودکان برگزار خواهد شد. در بخش بزرگسالان دو نشست با موضوع‌های «شاهنامه برای کودکان و نوجوانان» و «شیوه‌های ترویج شاهنامه» با سخنرانی فروغ‌الزمان جمالی و فرزانه اخوت، استادان ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان

برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز شامل ساخت عروسک و ماسک از شخصیت‌های شاهنامه خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است در حاشیه برنامه بزرگداشت فردوسی، نمایشگاهی از کتاب‌های شاهنامه برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز برگزار خواهد شد.

مؤسسه فرهنگى خانه دوستان آشنا با هدف ارتقاى سطح فرهنگى خانواده‌ها از راه علاقه‌مندسازى آنان به ادبیات فارسى و پررنگ کردن نقش زبان و ادب فارسى در به ظهور رساندن بلوغ فرهنگى خانواده‌ها تأسیس شده است. رویکرد آموزشی این موسسه در بخش کودکان و نوجوان، آموزش غیرمستقیم ادبیات از راه هنر و در بخش بزرگسالان، نهادینه شدن آموزه‌هاى ادبى در فرهنگ خانواده‌ها و بالا بردن سطح مطالعه در آن‌ها است. بر همین اساس این موسسه اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌هایی با موضوع‌هایی در پیوند با شاهنامه ویژه مخاطبان کوددک، نوجوان و بزرگسال می‌کند. از دیگر اقدامات این موسسه پشتیبانی از بازگشایی موزه عروسک‌های ملل بوده است.

برنامه بزرگداشت فردوسی عصر پنجشنبه ۴ خردادماه ۱۳۹۶ در موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا به آدرس تهران، خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی، کوچه تابان، پلاک ۱۱، طبقه دوم برگزار خواهد شد. بخش ویژه کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و بخش ویژه بزرگسالان از ساعت ۱۷ تا ۱۹  به اجرا درخواهد آمد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۲۲۲۳۰۰-۲۱ تماس بگیرید.