کد خبر: 28692
تاریخ انتشار: شنبه, 06 خرداد 1396 - 12:33

داخلی

»

اخبار کتاب

«سگی که قارقار می‌کرد» انیمیشن می‌شود

منبع : لیزنا
 از کتاب  فریبا کلهر پویانمایی «سگی که قارقار می‌کرد» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می شود.
«سگی که قارقار می‌کرد» انیمیشن می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان این انیمیشن بر گرفته از کتابی به همین نام به نویسندگی فریبا کلهر و تصویرگری راشین خیریه است.

پروین تجوید، کارگردان پویا نمایی تکنیک ساخت این اثر را دو بُعدی و مدت زمان آن را 8 دقیقه‌ اعلام کرده است. او توضیح داد: کتاب «سگی که قار قار می‌کرد» چند داستان ساده و جالب دارد که داستان‌های آن در این انیمیشن به طنز تبدیل شده است.

تجوید با بیان این‌که 40درصد کار این انیمیشن به پایان رسیده است و ادامه‌ی آن هم در مرحله طراحی اولیه قرار دارد، گفت: شخصیت‌های این انیمیشن همان شخصیت‌های ساده‌ی کتاب «سگی که قار قار می‌کرد» هستند.

این پویانمایی داستان سگ حریصی را روایت می‌کند که ولع زیادی برای خوردن دارد. وقتی پیش دکتر می‌رود، دکتر از دست او خیلی عصبانی می‌شود، چون می‌فهمد که سگ بدجنس شکمو گربه، کلاغ و... را خورده است. او همه حیوان‌ها را از گلوی سگ ناقلا بیرون می‌کشد ولی ناگهان سگ بدجنس به او حمله می‌کند و...

بر اساس این خبر، احسان طاهری کارهای پَس تولید (پُست پروداکشن)، حسام جواهری انیمیت و همایون رحمتی کامپوزیت این اثر را بر عهده دارند.

این انیمیشن که محور آن انیمیت و حرکت است، به سفارش اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

گفتنی است پروین تجوید پیش از نیز پویانمایی‌های «فاخته تنها»، «قصه‌‌ خاله رعنا و عمه نساء»، «قصه پنیرک»، «زیباترین آواز»، «به یاد خدا»، «کشاورز و خروس» و «سلطان و آهو» را به تهیه کنندگی کانون ساخته بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: