کد خبر: 28792
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 13:29

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار شماره‌های 38 و 39 فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی

منبع : لیزنا
پژوهشکده علوم انسانی «سمت»، شماره 38 و 39 فصلنامه علمی پژوهشی خود را در قالب مقالاتی با محوریت نگارش کتاب‌های دانشگاهی منتشر کرد.
انتشار شماره‌های 38 و 39 فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی «سمت»، در این فصلنامه، محققان و نویسندگان در قالب مقالاتی به بررسی موارد مختلف اثرگذار بر شیوه صحیح نگارش کتب درسی، از جمله شیوه نگارش، طراحی، مسائل روان‌شناسی، زبان‌شناسی و ... می‌پردازند.

مقالات شماره 38 این فصلنامه پژوهشی با عناوین زیر منتشر شده است: «بررسی چگونگی آموزش دستور زبان در کتاب اول آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیر فارسی‌زبانان (آزوفا)»، «مبانی رویکردی در تألیف کتاب دانشگاهی «مکالمه زبان عربی» بر اساس اصول آموزش زبان خارجی»، «شناسایی، مقایسه و تحلیل گرایش‌های موضوعی غالب و غایب در کتاب‌های درسی دانشگاهی رشته مطالعات برنامه درسی در ایران و جهان»، «استفاده از فناوری آموزشی مودل در درس «ترجمه شفاهی» با رویکردی ساخت‌گرایانه اجتماعی: کارکرد «تالار گفتگو» در انجام فعالیت‌های فرآیندمحور»، «مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش کارآفرینی در قلمروی رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران با دانشگاه‌های پیشرو جهان»، «نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور».

شماره 39 فصلنامه نیز به انتشار مقاله‌هایی با این عناوین پرداخته است: «لزوم بهسازی روش‌های تدریس دروس ترجمه عملی: طرحی برای تدریس ترجمه ادبی»، «نقد و بررسی نقش آموزشی تصویر در کتاب‌های آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبان‌ها (بررسی موردی: کتاب تاریخ الأدب العربی، اثر حنا الفاخوری)»، «تأملی بر کتاب درآمدی به نظام حکمت متعالیه (جلد سوم): انسان‌شناسی»، «ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه‌های ایران»، «تأثیر تلفیق رمان‌های گرافیکی مبتنی بر تلفن همراه با کتب درسی چاپی بر یادگیری تاریخ دانشگاهی» و «نقد و بررسی نسخه فارسی کتاب خانواده‌درمانی اثر گلدنبرگ و گلدنبرگ ترجمه حسین‌شاهی برواتی، نقشبندی و ارجمند

نشریه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی به مدیرمسئولی و سردبیری احمد احمدی، به صورت فصلنامه منتشر می‌شود و نسخه الکترونیک آن بر روی وب‌سایت «سمت» قرار می‌گیرد

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: