کد خبر: 28951
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 خرداد 1396 - 14:19

داخلی

»

اخبار کتاب

‌در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ناشران و کتابفروشان خواستار ادامه فعالیت سیدعباس صالحی شدند

منبع : لیزنا
360 مدير نشر، كتابفروش و توزيع‌كننده كتاب نامه‌ای در حمایت از ادامه‌ فعالیت سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سید رضا صالحی امیری ارائه کردند.
ناشران و کتابفروشان خواستار ادامه فعالیت سیدعباس صالحی شدند

به گزارش لیزنا، 360 مدير نشر، كتابفروش و توزيع‌كننده كتاب در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار  ادامه‌ فعالیت سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

در متن این نامه آمده است:

«به‌نام خداوند جان و خرد

جناب آقای دكتر رضا صالحی‌اميری، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضمن عرض تبريک موفقيت جناب آقای دكتر حسن روحانی در كسب اكثريت آرای ملت و با آرزوی تداوم حضور حضرتعالی در مقام كنونی، لازم دانستيم مطلب مهمی را كه در اين روزها می‌تواند دغدغه‌ای برای دست‌اندركاران فرهنگ مكتوب ایران به شمار آيد به استحضارتان برسانيم:

به قرار مسموع، جناب آقای دكتر سيدعباس صالحی، معاون محترم فرهنگی آن وزارتخانه، مايل به ادامه‌ حضور خود در اين سمت در دولت دوازدهم نيستند. بی‌شک، جنابعالی با اشرافی كه بر فضای فرهنگی كشور داريد، نیک آگاهيد كه در چهار سال گذشته و از آغاز به كار دكتر صالحی در آن وزارتخانه، به ميزان زيادی از تنش‌های حاكم بر فضای نشر كتاب در كشور كاسته شده است؛ كاهش اعمال سليقه‌ها در حوزه‌ مميزی كتاب، باور توانمندی فعالان عرصه‌ نشر به حل و فصل مشكلات‌شان، همراهی در واسپاری امور نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران به صنف، كاهش زمان صدور مجوز كتاب، اتخاذ شيوه‌های صحيح‌تر توزيع يارانه‌ها، نمونه‌هایی از رويكرد مثبت چهار سال گذشته در اين حوزه است.

به باور ما ناشران، كتابفروشان و توزيع‌كنندگان كتاب امضاكننده‌ اين نامه، هر چند گام‌های زيادی تا تحقق مطالبات صنفی، از جمله اجرای كامل اصول ٢٤ و ٤٤ قانون اساسی، برقراری عدالت در توزيع يارانه‌ها، واسپاری كامل امور صنف به خود ايشان  و... باقی مانده است، ولی بر اين باوريم كه ادامه‌ حضور دكتر سيدعباس صالحی در مقام معاونت فرهنگی آن وزارتخانه و در پی آن ادامه و تكميل سياست‌های چهار سال گذشته‌ اين حوزه‌ فرهنگی می‌تواند در راستای تحقق اين مطالبات و رسيدن به ديگر اهداف متوليان و خادمان صنعت نشر كشور تأثير بسزایی داشته باشد.

با احترام مجدد

 

جمع كثيری از ناشران، كتابفروشان و توزيع‌كنندگان كتاب كشور»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: