کد خبر: 28956
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 09:02

داخلی

»

اخبار کتاب

 ارسال  293 اثر از نویسندگان جهان اسلام به جشنواره کتاب سال رضوی

منبع : لیزنا
تاکنون بیش از 293 اثر با موضوع حضرت رضا (ع) و خاندان آن حضرت، از نویسندگان داخلی و خارجی به زبان‌های مختلف به دبیرخانه انتخاب کتاب سال رضوی رسیده است.
 ارسال  293 اثر از نویسندگان جهان اسلام به جشنواره کتاب سال رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرائی دهمین جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی با بیان این خبر گفت: از مجموع 293 اثر  رسیده به دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،  تعداد 10 نسخه پایان نامه، 23  عنوان كتاب دیجیتال، تعداد 240 جلد كتاب و  تعداد 20 اثر در بخش حمایت از آثار رضوی است.

مهدی قیصری نیک  افزود: آثار رسیده به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به زبانهای مختلف نظیر فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، اردو، تركی آذربایجانی، سواحیلی، كره ای و ازبكی است.

 وی با بیان اینکه تاکنون استقبال نویسندگان و ناشران در این دوره از جشنواره خوب بوده و تنوع آثار به زبانهای خارجی نیز خوب است، اظهار داشت: دهمین جشنواره کتاب سال رضوی تا 31 خردادماه سال جاری تمدید گردید تا آن دسته از نویسندگان و ناشرانی که نتوانسته‌اند آثار خود را به جشنواره برسانند تا تاریخ فوق اقدام نمایند.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(علیه‌السلام)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدكنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در این زمینه و كمك به انتشار گسترده آن‌ها  را از اهداف برگزاری دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی در بخش‌های کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر برتر و حمایت از آثار رضوی با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت، برگزار می شود. وی اضافه کرد: نویسندگان، فعالان حوزه فرهنگ رضوی و ناشران می توانند تا 31 خردادماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی ارسال نمایند، مراسم اختتامیه جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت، در سازمان کتابخانه‏ها، موزه‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

گفتنی است که نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ رضوی، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این جشنواره به سایت جشنواره مراجعه نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: