کد خبر: 28980
تاریخ انتشار: جمعه, 02 تیر 1396 - 15:09

داخلی

»

اخبار کتاب

شیخ بهایی و توپ مروارید در بازار کتاب

منبع : لیزنا
کتاب شیخ بهایی و توپ مروارید توسط انتشارات روزانه به بازار کتاب آمده است.
شیخ بهایی و توپ مروارید در بازار کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات روزنه، سیدمحمد بهشتی، الناز نجارنجفی، بهنام ابوترابیان نویسندگان کتاب  شیخ بهایی و توپ مروارید هستند.

در معرفی این کتاب آمده است: از میان خیل آدمها و چیزها و نیز در میان بیشمار جاها و حتی روزها، برخیشان با قصه و روایت سرشته شده است؛ مثلا «جایی» چون دماوند، «کسی» چون رستم، «وقتی» چون نوروز، و «چیزی» چون تختطاووس. آیا توجه به حیثیتِ افسانهایِ این امور، دور شدن از حقیقت آنهاست و یا تقرب به آن؟

در این کتاب به دو شخصیت پرداختهایم؛ «شیخ بهایی» از میان افراد و «توپ مروارید» از میان اشیاء. شیخ بهایی عالم پرآوزه عصر صفوی بود که نزد ایرانیان به مقام معماری افسانهای ترفیع یافت، تا جاییکه طراحی بسیاری از بناهای باشکوه اصفهان را به وی نسبت دادهاند. توپ مروارید نیز توپ جنگی است که نزد اهالی تهران به تدریج به شیای محترم و صاحب کرامت تبدیل شد. از خلالِ توصیف این دو شخصیت روایی قصد داریم تمناها و آمال و آرزوهای فرهنگی را احصا کنیم که این دو را ساخته و پرداخته شده است. 

این کتاب در قطع رقعی در 408 صفحه و با قیمت 26 هزار و 500 تومان در اختیار علاقمندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: