کد خبر: 29085
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 تیر 1396 - 16:33

داخلی

»

اخبار کتاب

فصلنامه علمی–پژوهشی «روان‌شناسی فرهنگی» آغاز به کار کرد

منبع : لیزنا
 طی حکمی از سوی دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز راه‌اندازی نشریه «روان‌شناسی فرهنگی» برای پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» صادر شد.
فصلنامه علمی–پژوهشی «روان‌شناسی فرهنگی» آغاز به کار کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی «سمت»، در پی درخواست پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» از معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز انتشار دو فصلنامه علمی پژوهشی «روان‌شناسی فرهنگی» وابسته به گروه علوم ‌رفتاری پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) صادر شد.

بنا به اعلام مهدی زارع بهرام آبادی، سردبیر این نشریه تازه‌تأسیس، هدف از راه‌اندازی این نشریه، بررسی و مطالعه جنبه‌های فرهنگی موضوع‌های روان‌شناختی و رفتاری، رابطه جنبه‌های مختلف فرهنگ با کارکردهای روان‌شناختی در بافت فرهنگی ایران، تفاوت‌ها و شباهت‌های میان‌فرهنگی در همه حوزه‌های روان‌شناختی، مفهوم‌سازی متغیرهای روان‌شناختی بر اساس فرهنگ ایرانی - اسلامی و ساخت و معرفی مقیاس‌های روان‌شناختی برآمده از فرهنگ ایرانی است.

این دو فصلنامه با بهره‌مندی از هیأت تحریریه معتبر و متخصص درصدد است مقالات پژوهشی مرتبط با حوزه روان‌شناسی فرهنگی را منتشر نماید و برای غنا بخشیدن به حوزه تخصصی مورد نظر، آماده دریافت آثار علمی به زبان فارسی از سوی کلیه علاقه‌مندان و اصحاب قلم است. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود و اعلام آمادگی برای داوری مقالات در توسعه دانش روان‌شناسی فرهنگی سهیم باشند.

شایان ذکر است این نشریه مقالاتی را منتشر می‌کند که به شیوه علمی و روش‌مند در یکی از زمینه‌های موضوعی شناخت و فرهنگ، هویت و فرهنگ، شخصیت و فرهنگ، جلوه‌های هیجانی در بستر فرهنگ، شاخص‌های دین‌داری و نقش دین در فرهنگ ایرانی، سلامت روانی و فرهنگ، روان‌‌درمانی و مشاوره در بستر فرهنگ، تفاوت‌های فردی در بستر فرهنگ، زبان و فرهنگ، رشد و تحول انسان در بستر فرهنگ، تعاملات اجتماعی، رفتار شغلی و فرهنگ، نقد نظریه‌ها، الگوها و کتاب‌های مطرح روان‌شناسی از منظر روان‌شناسی فرهنگی، نوشته شده باشند.

 برای ارسال مقالات و اعلام آمادگی برای داوری بااین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه یا با شماره 44234843 داخلی 343 یا 306 تماس حاصل نمایید.

 

گفتنی است پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت»، انتشار نشریه علمی- پژوهشی «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی» را نیز در کارنامه خود دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: