کد خبر: 29171
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 تیر 1396 - 14:04

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتاب «مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران» عملکرد آرشیو کشور را با نگاهی به نقاط قوت و ضعف داخلی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای خارج از سازمان به تصویر کشیده است.
کتاب «مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران به نقل از ایبنا، کتاب مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران به قلم زهرا سلیمانی به رشته تحریر درآمده است.

وی در بخش ابتدایی این اثر چنین بیان کرده است: امروزه در عصر اطلاعات، آرشیو جزء سرمایه های اصلی جامعه شمرده می شود و به عنوان مقوله ای نو، گستره و کاربردی وسیع تر از گذشته پیدا کرده است. سال هاست که همه کشورهای پیشرفته به سابقه تاریخی کشور و ملت خویش توجه کرده اند چرا که به معنای واقعی، گذشته چراغ راه آینده است. غفلت از لحظه ها و حادثه ها در گذشته چه در زمینه زندگی فرد، چه در زمینه خانوادگی و چه نهادها و سازمان های اداری و حتی دولت ها و ملت ها به معنای مخدوش کردن آیینه تمام نمای شخصیت و عملکرد آن هاست.

 

از دیگر سو سازمان ها به منظور کسب موفقیت در میدان رقابت، باید از نوعی برنامه ریزی بهره گیرند که آینده نگر و محیط گرا باشد، به طوری که علاوه بر شناسایی عوامل و تحولات محیطی در یک افق زمانی بلندمدت، تأثیر آن ها بر سازمان و نحوه تعامل سازمان با آن ها را مشخص کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: