کد خبر: 29266
تاریخ انتشار: شنبه, 24 تیر 1396 - 09:26

داخلی

»

اخبار کتاب

موزه نادر ابراهیمی ساخته می‌شود

منبع : لیزنا
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از کتاب صوتی «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» و تجلیل از نادر ابراهیمی، از ساخت موزه‌ای به منظور نگهداری آثار نادر ابراهیمی در بوستان لاله خبر داد.
موزه نادر ابراهیمی ساخته می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب صوتی «بار دیگر، شهری که دوست می‌داشتم» پر مخاطب‌ترین اثر زنده یاد نادر ابراهیمی به همت نوین کتاب گویا به روایت پیام دهکردی و آهنگسازی کارن همایونفر با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، تعدادی از اعضای خانواده نادر ابراهیمی، هنرمندان و نویسندگانی همچون داریوش ارجمند، خسرو سینایی، محمد صالح اعلا، زهرا سعیدی، بیژن بیژنی و پیام دهکردی و عوامل تولید کتاب صوتی «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» عصر دیروز ۲۱ تیرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از میهمانان ویژه این برنامه پس از صحبت‌های داریوش ارجمند درباره خصایل و ویژگی‌های مرحوم نادر ابراهیمی، پشت تریبون آمد. وی با ابراز خوشحالی از حضور در این بزرگداشت و آیین رونمایی، به برگزاری چهارشنبه‌های هنر در سازمان فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: خوشحالم که امروز در نود و نهمین چهارشنبه هنر سازمان فرهنگی هنری که صبح تا ظهر افتخار دیدار با هنرمندان را در سازمان فرهنگی هنری داشتم، عصر‌گاه نیز در محفلی شرکت کردم که از کم یاب‌ترین و نادر‌ترین هنرمند کشور تجلیل می‌شود.

وی افزود: دو هفته قبل در چهارشنبه هنر در خدمت همسر نادر ابراهیمی بودیم. ایشان فرمودند آثارخطی، نقاشی، اشعار و کتاب‌های نادر ابراهیمی را در اختیارمان می‌گذارند تا در جایی نگه داری شود. ابتدا تصمیم داشتیم در فرهنگ‌سرایی نزدیک به خانه خودشان جایی را به این امر اختصاص دهیم. اما از آنجا که نادر ابراهیمی به بوستان لاله علاقه داشت و صبح‌ها برای پیاده روی به آنجا می‌رفت تصمیم گرفتیم مکانی را در بوستان لاله به نگهداری از این آثار اختصاص دهیم. هرچند معمولا با ساخت بنا در بوستان مخالفت می‌شود، موفق شدیم زمینه‌های لازم برای این اتفاق را فراهم کنیم و روز یکشنبه با ساخت این بنا موافقت شد.

صلاحی با اعلام خبر ساخت موزه‌ای به نام استاد نادر ابراهیم در آینده بسیار نزدیک در ضلع شمالی بوستان لاله بین هتل لاله و نگارخانه لاله گفت: ساخت این موزه در کمتر از ۲۰ روز آینده شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم که خیلی زود تمام شود تا همه آثار مرحوم استاد نادر ابراهیمی در موزه نگهداری شود و برای فروش آثار اقدام کنند. مسئول موزه نیز سرکار خانم ابراهیمی خواهند بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه به صحبت‌های شیوای داریوش ارجمند پیش از سخنرانی خود اشاره کرد و گفت: من هر مطلبی بگویم آن عیار را ندارد و ممکن است از حرف‌های من خسته شوید. اما باید گفت چه اندیشه محکمی پشت همه اشعار و همه جمله‌های نادر ابراهیم است. این جمله‌ها سرسری بیان نشده است. مرحوم نادر ابراهیم در عاشقانه آرام همه ایران را از بالا نگاه کرده و تاریخ و هویت ما را دیده است و از دل این تاریخ این جملات را استخراج کرده است.

وی در ادامه شناخت جوانان درباره بزرگان و هنرمندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: من ناراحت نیستم که جوان‌های ما مشخصات همه هنرمندان دنیا را بشناسند. اشکال آنجاست که ما هنرمندان خودمان را نشناسیم.  باید به نسل جوان این شناخت و این دست جلسات را انتقال دهیم.

صلاحی در ادامه به مفهومی از جمله «ما برای نوشیدن شورابه‌های کویر چه خطر‌ها کردیم» از نادر ابراهیمی پرداخت و گفت: این شعر یک پیشینیه‌ای دارد. شورابه‌های کویر یک واقعیت است. اگر کویرنوردی کرده باشید هر چه آب بخورید بیشتر تشنه می‌شوید. الا جاهایی که باران ریخته و برکه ایجاد شده است. آن آب با وجودی که شور است عطش را می‌خواباند.

 

مشاور شهردار تهران در پایان بیان کرد: خوشحالم در این محفل حضور پیدا کردم و به اندازه سر سوزنی از حقی که این استاد بی‌نظیر بر گردن ما دارد را ادا کردم. امید که سال دیگر همین جلسه را به همراه ساخت موزه نادر ابراهیمی و جشن شادی برای تولد دوباره آثار او برگزار کنیم.

مازيار
|
Iran
|
1396/04/24 - 12:47
0
0
چطور اجازه مي دهند كه يه بناي ديگر درحريم سبز بوستان لاله ساخته شود؟!
اين پارك از همه طرف مورد تعارض قرار مي گيرد.
تراكم سازي در بوستان شايسته ي يك پروژه ي فرهنگي نيست.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: