سروش نوجوان کارگاه‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی برگزار می‌کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش، دوره‌‌های آموزشی ماهنامه سروش نوجوان در تابستان ۱۳۹۶ به شرح زیر است:

دوره آموزش نویسندگی برای مطبوعات

سیدعلی کاشفی خوانساری مهندسی عمران خوانده و دوره‌های تخصصی بازیگری و کارگردانی، روزنامه‌نگاری و عکاسی گذرانده است. بیش از ۸۰ عنوان کتاب نوشته و بیش از ۲۵ سال است که در مطبوعات ایران نقش مؤثر دارد: از روزنامه‌نگاری تا سردبیری. از مشاوره تا مدیریت. این تابستان، کاشفی خوانساری اصول نویسندگی در مطبوعات را به نوجوانان آموزش می‌دهد و آن‌ها فرصت خواهند داشت تا آن‌چه می‌آموزند عملی تجربه کنند.

دوره آموزش نویسندگی در مطبوعات روزهای دوشنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا  ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش خبرنگاری

دکتر مهران بهروزفغانی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی تحصیل کرده و هم کتاب در حوزه تخصصی رسانه نوشته و ترجمه کرده و هم سال‌های سال است که در مطبوعات ایران حضور دارد. سردبیر خبرگزاری میراث و معاون سردبیر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بوده و این روزها کارشناس ارشد نظارت گروه مجلات همشهری و مشاور سردبیر ماهنامه سروش نوجوان است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند اصول خبرنویسی و مهارت‌های خبرنگاری را زیر نظر بهروزفغانی یاد بگیرند.

دوره آموزش خبرنگاری روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش نقد و تحلیل فیلم

شبنم میرزین‌العابدین زبان انگلیسی و سینما خوانده و هم در مطبوعات سینمایی، نویسنده و منتقد و سردبیر بوده است و هم در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، مجری و کارشناس و بازیگر و طراح صحنه. در آموزش‌گاه‌های سینمایی تدریس کرده و کتاب‌هایی درباره فیلم ترجمه و داور جشن خانه سینما هم بوده است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با میرزین‌العابدین اصول نقد و بررسی و تحلیل فیلم را تمرین کنند و درباره سینما گفت‌وگو کرده و یادداشت بنویسند.

دوره آموزش نقد و تحلیل فیلم روزهای چهارشنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

دوره آموزش سواد رسانه‌ای

دکتر زهره شاه‌قاسمی علوم ارتباطات اجتماعی خوانده، مدرس دانش‌گاه علامه طباطبایی و عضو گروه فرهنگ و ارتباطات جهاد دانشگاهی است. شاه‌قاسمی متخصص برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباط مؤثر است و این تابستان، تلاش می‌کند سبد مصرف رسانه‌ای خانواده را به کمک نوجوانان پُربار کند و درباره مدیریت استفاده از رسانه‌ها در خانواده به آن‌ها آموزش می‌دهد تا بدانند چه با‌زی‌هایی برایشان مناسب‌ است و کدام برنامه‌های تلویزیونی را ببینند و چگونه در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و...

دوره آموزش سواد رسانه‌ای روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۸ تا  ۱۹:۳۰ تشکیل می‌شود. 

 

 دوره آموزش داستان‌نویسی

 رفیع افتخار در رشته كشاورزی درس خوانده، ولی عمرش را صرف قصه‌پردازی کرده است. بیش از ۵۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته که از آثار او می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب‌نشینی با عموبسک» و «راز صورتی من» اشاره کرد. این تابستان، افتخار برای نوجوانان کارگاه داستان‌نویسی برگزار می‌کند تا آن‌ها را با عناصر داستان و ویژگی‌های یک داستان خوب آشنا کند.

دوره آموزش داستان‌نویسی روزهای شنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ تشکیل می‌شود.

 

مهارت‌های تفکر

   ندا حیدری در دانش‌گاه تهران، مالزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی، آموزش کودکان و فلسفه برای کودکان (فبک) تحصیل و در دبستان‌های تهران تدریس و برای کودکان ترجمه کرده است. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با حیدری چاله و چوله‌های فکری‌شان را شناسایی کرده و یاد بگیرند چگونه ذهن‌شان را پُر از سؤال‌های لازم و دلیل‌های مناسب کنند.

دوره آموزش مهارت‌های تفکر روزهای یک‌شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ تشکیل می‌شود.

 

ایده‌پردازی برای عکاسی

لادن میرزاخلیلی در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه الزهرا تحصیل کرده و علاوه‌بر عکاسی در موسیقی، طراحی لباس، عروسک‌گردانی و طراحی اسباب‌بازی هم تجربه‌های درخشانی دارد. این تابستان، نوجوانان می‌توانند با میرزاخلیلی ایده‌پردازی و طراحی صحنه برای عکاسی هدفمند را تمرین کنند و پروژه‌های عملی عکاسی انجام دهند.

دوره آموزش ایده‌پردازی برای عکاسی روزهای یک‌شنبه‌‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا  ۱۲ تشکیل می‌شود.

هنرجویان هر دوره، پس از گذراندن آموزش‌های لازم و انجام پروژه‌های عملی گواهی پایان دوره می‌گیرند و آثار برتر در ماهنامه سروش نوجوان چاپ خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا یکم مردادماه فرصت دارند در ساعت اداری به مؤسسه انتشارات سروش واقع در تقاطع خیابان مطهری و خیابان مفتح، کنار ایستگاه مترو مفتح، ساختمان سروش مراجعه کنند و برای گرفتن اطلاعات بیشتر با شماره 88325351 تماس بگیرند.

هزینه ثبت‌نام در هر دوره آموزشی ۱۵۰هزار تومان و تعداد جلسات برگزاری هر دوره ۷ جلسه‌ است.