کد خبر: 29307
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 16:47

داخلی

»

اخبار کتاب

صالحی امیری

نشر در بهترین وضعیت بعد از انقلاب قرار دارد

منبع : لیزنا
 صالحی امیری گفت: نشر کشور در حال حاضر در بهترین وضعیت موجود پس از انقلاب اسلامی قرار دارد و تمامی مدیران و دست اندرکاران این حوزه بر خطوط قرمز نظام واقف هستند.
 نشر در بهترین وضعیت بعد از انقلاب قرار دارد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در حاشیه نشست چشم انداز تئاتر استان ها، با تاکید بر این مطلب افزود: سال گذشته ٨٣ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است که در روند چاپ این کتاب ها تلاش برای رعایت چارچوب ها، هنجارها و ارزش های دینی و ملی صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همکاران نظارتی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت حداکثری بر روند محتوایی و چاپ کتاب ها را دارند ولی در عین حال ممکن است به عنوان مثال از ٨٣ هزار عنوان کتابی که در سال منتشر می شود به صورت موردی برخی از مشکلات از نگاه آن ها خارج شود که بعد از متوجه شدن اصلاح می شود.

صالحی امیری با اشاره به کتاب های بدون مجوز گفت: در این زمینه مداخله خیلی جدی داریم و در یکسال گذشته نیز چاپ اینگونه کتاب ها کاهش یافته است و اگر گزارشی در این زمینه دریافت شود نیروی انتظامی و قوه قضاییه با آن برخورد قانونی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در عین حال با توجه به حجم انتشار کتاب ها در سال تعداد کتاب های قاچاق ناچیز است..

عضو کابینه تدبیر و امید درباره روند ساخت و پروانه فیلم نیز گفت: روند صدور مجوز ساخت و نمایش فیلم در سازمان سینمایی قانونمند است و کسی جز کارشناسان متخصص در آن مداخله ندارد.

وی ادامه داد: تمام اعضای هیات نظارت بر نمایش فیلم در این سازمان افراد صاحب صلاحیت و متخصص هستند و حتی برای نظارت های دینی و فقهی نیز شخصیت روحانی نیز در میان این اعضا حضور دارد.

صالحی امیری درباره توقیف برخی فیلم ها نیز گفت: سیاست سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اصل است که شورای پروانه نمایش، اصلاحات را به تهیه کننده و یا کارگردان فیلم ها اعلام می کند و اگر این اصلاحات مورد پذیرش آن ها واقع شد، دوباره فیلم بازبینی و مجوز نمایش آن صادر می شود.

وی افزود: مفهوم توقیف باید از ذهن ها پاک شود. زیرا فیلم با توجه به روند دریافت مجوز نمایش که توضیح دادم، یا مجوز می گیرد یا نمی گیرد. بنابراین به جای قضاوت عجولانه بهتر است کار تشخیص صلاحیت نمایش فیلم به متخصصان آن واگذار شود. زیرا این روند در سازمان سینمایی از نظام استاندارد برخوردار است و همه ملاحظات فردی، اجتماعی، دینی و اخلاقی در آن رعایت می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: ما همواره شنونده نقد های سازنده هستیم و حساسیت های لازم در صدور مجوزهای مربوطه را رعایت می کنیم

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: