کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی»فردا (چهارشنبه 28 تیرماه)  با حضور اسماعیل کهرم،  فرهاد دبیری و  رضا امینی  در سرای اهل قلم خانه کتاب  برگزار می شود. 

کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی»  با نگاهی فلسفی، نظری و حقوقی به بررسی پیوند حقوق بشر و محیط زیست پرداخته است. نویسنده کتاب، نخست با نگاهی تاریخی، ریشه‌های اصلی تخریب و تباهی محیط زیست را بررسی و بدین وسیله، زمینه طرح دیدگاه‌های خود در زمینه حقوق بشر و محیط زیست و پیوند دوسویه میان آنها را فراهم کرده است.

در بخش‌های دیگر کتاب، از رهگذر بررسی و تحلیل حق‌های موجود در میثاق بین‌المللی حق‌های سیاسی و مدنی و میثاق حق‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه پیشنهاد میثاق سومی به نام میثاق حق‌های زیست ـ محیطی فراهم شده که بر پایه حق‌های مرتبط در دو میثاق پیشین، دربردارنده مجموعه‌ای از حق‌های زیست ـ محیطی است.

چنین رویکردی، این کتاب را برای دانشجویان و دانشوران حقوق و دیگر علاقه‌مندان به مباحث فلسفی و نظریِ حقوق بشر و محیط زیست به منبعی ممتازتبدیل می‌کند.

نشست نقد و بررسی کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه 28 تیرماه ) ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی  خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفرجنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك 2 برگزار می شود.