کد خبر: 29396
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 14:11

داخلی

»

اخبار کتاب

رییس کتابخانه ملی گرجستان خبر داد

منابع ایران‌شناسی از پُرمخاطب‌ترین بخش‌های کتابخانه ملی گرجستان

منبع : لیزنا
رییس کتابخانه ملی گرجستان در دیدار با رایزن فرهنگی كشورمان گفت: منابع ایران‌شناسی از پُرمخاطب‌ترین بخش‌های کتابخانه ملی گرجستان است.
منابع ایران‌شناسی از پُرمخاطب‌ترین بخش‌های کتابخانه ملی گرجستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، 28 تیرماه ضمن بازدید از کتابخانه ملی گرجستان با گیورگی ککلیدزه، رییس این کتابخانه دیدار و در خصوص چشم‌انداز روابط فرهنگی دو کشور گفت‌وگو كردند.

کامران‌فرد در سخنانی، با تشكر از مشارکت کتابخانه ملی گرجستان در برگزاری برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران، گفت: با توجه به روابط مطلوب ایران و گرجستان در دوره معاصر، استفاده از این شرایط ویژه فرصتی مغتنم برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دو كشور است.

رایزن فرهنگی كشورمان افزود: پرداختن به جایگاه نخبگان در روابط دو کشور در دوره معاصر می‌تواند موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید در عرصه‌های مختلف همکاری شود؛ اسناد و مدارک بسیاری در این خصوص از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ معاصر دو کشور وجود دارد.

وی با تأكید بر ضرورت توسعه همکاری‌های همه‌جانبه گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در جهت ارتقاء سطح اطلاعات مخاطبین و فرهیختگان نقش بسیار مهمی خواهد داشت، زیرا شرایط آشنایی بیشتر اقشار جامعه با مشترکات فرهنگی و تمدنی دو کشور را فراهم می‌كند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: استفاده بهینه از تجربیات و اندوخته‌های فرهنگی می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای برای ارتباط بیشتر مراکز فرهنگی قرار گیرد و از این طریق می‌توان برنامه‌های فیمابین مراکز علمی دو کشور را اجرا و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک را به انجام رساند.

گیورگی ککلیدزه، رییس کتابخانه ملی گرجستان در سخنانی، با ارائه گزارش مختصری از نحوه فعالیت و آثار مربوط به پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور که در این کتابخانه نگهداری می‌شود، گفت: منابع تاریخ ایرانشناسی یکی از پُرمخاطب‌ترین بخش‌های این کتابخانه است.

 

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های بیشتر در آینده، از پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در خصوص برگزاری همایش مشترک با توجه به مستندات و مشترکات بی شمار فرهنگی و اجتماعی استقبال كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: