کد خبر: 29400
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 21:11

داخلی

»

اخبار کتاب

در شهر کتاب مطلع الانوار خواجو در آینه سبک عراقی بررسی می شود

منبع : لیزنا
بیست‌وسومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خواجوی کرمانی به « مطلع الانوار خواجو در آینه سبک عراقی» اختصاص دارد.
در شهر کتاب مطلع الانوار خواجو در آینه سبک عراقی بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رهنگی شهر کتاب، این مراسم روز چهارشنبه ۴ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. در این نشست روضه‌الانوار خواجو که بر وزن مخزن الاسرار نظامی است، بازکاوی می‌شود.

خواجوی کرمانی که به تشخیص درست خویش شیوه مثنوی‌سرایی نظامی را در آثار خویش دنبال کرده، به سبب توجهی که به کارکردهای سبک عراقی در قرن هشتم دارد، بیشتر منظومه‌های خویش را بر اساس آموزه‌های برآمده از سبک عراقی و احوال خویش در قرن هشتم فراهم کرده است.

بی‌تردید خواجو هم‌چنان که خسرو و شیرین را به گل و نوروز بدل کرده است و در وزن شاهنامه و اسکندرنامه، همای و همایون را سروده است، هنرورزی‌هایی مانند متحول کردن اجزای داستان‌ها و تاکید بر سلوک عرفانی در میان منظومه‌ها را هم در کارنامه خویش دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: