کد خبر: 29443
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مرداد 1396 - 15:32

داخلی

»

اخبار کتاب

جشنواره مادران قصه گو؛ بهترین اتفاق آموزشی برای مادران

منبع : لیزنا
 به گفته مجری برنامه سلام کوچولو در فرهنگسرای گلستان جشنواره مادران قصه گو از نظر من بهترین اتفاقی است که می تواند برای آموزش مادران نسل جدید رقم بخورد.
جشنواره مادران قصه گو؛ بهترین اتفاق آموزشی برای مادران

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، عذرا وکیلی با بیان اینکه خوشحالم که این جشنواره در مناطق مهم تهران مانند منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان رقم می خورد، گفت: اولین و کوچکترین حسن برگزاری چنین جشنواره هایی این است که مادران و کودکان باهم به عالم کتاب خوانی، روایتگری و قصه گویی تشویق می شوند.

این قصه گوی کودکان با بیان اینکه جشنواره مادران قصه گو توجه مادران را به علاقمندی های کودکانشان جلب می کند و والدین می آموزند که با کمک قصه گویی اموزش های سخت و پیچیده را نیز راحت به فرزندشان بیاموزند، افزود: قصه گویی ریشه در فرهنگ غنی ایرانی دارد ما از دیرباز اموخته ایم که خوبی ها و بدی ها را با هم در قصه ها بگنجانیم و با روندی که قصه طی می کند آموزه های اخلاقی و انسانی را برای فرزندمان آنقدر مرور کنیم که در ذهنش نهادینه شود.

وکیلی اظهار داشت: این روزها کنار یکدیگر در خانه هستند اما فکر و ذهنشان چند دهه با هم فاصله دارد متأسفانه با ورود ابزارهای ارتباطی، مجازی و سیستم های نوین همه اعضای خانواده از هم دور شده اند همه سرشان به موبایل و تب لت و بازی های رایانه ای گرم است غافل از اینکه این وسایل آموزه های مثبت و ماندگاری برایشان ندارد.

وی ادامه داد: پیش از این همه ما در خانه در تمام فعالیت ها با هم همراه بودیم با هم کنار یک سفره می نشستیم و غذا می خوردیم ، با هم کتاب می خواندیم با یکدیگر از اتفاقات روزمره و خاطرات خوبمان سخن می گفتیم همه این رفتارها باعث می شد درست رفتار کنیم و اگر هم دچار مشکل می شدیم با یکدیگر حل می کردیم.

مجری برنامه سلام کوچولو با طرح این سوال که فکر می کنید چرا خاطرات و رفتارهای خوش نسل قبل و 40 سال پیش تا این اندازه در ذهن ما پررنگ است؟ پاسخ داد: واضح است چون آن زمان خبری از این وسایل دلسرد کننده جدید نبود و ما در خانه و خانواده کسی و چیزی را جز خودمان نداشتیم.

وکیلی با تأکید بر اینکه مهمترین اتفاقی که با برگزاری جشنواره مادران قصه گو رقم می خورد این است که اثر و حضور وسایل جدید و فضای مجازی در رابطه مادران و کودکان کمرنگ می شود، عنوان کرد: اگرچه امروز دیر است برای رقم خوردن چنین تغییر بزرگی آن هم در رفتار مادران با کودکان اما بازهم جای امیدواری است که با حضور پررنگ و استقبال خوب مادران در جشنواره مادران قصه گو ما هر روز بیش از دیروز در بهبود ارتباط کلامی، ادبی و فرهنگی میان مادران جامعه و کودکانمان امیدوار باشیم.

 

گفتنی است مادران علاقمند به شرکت در جشنواره مادران قصه گو می توانند برای ثبت نام به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: