کد خبر: 29446
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مرداد 1396 - 15:43

داخلی

»

اخبار کتاب

شیوا مقانلو با آدم های اشتباهی به فرهنگسرای فردوس می آید

منبع : لیزنا
کتابخانه فرهنگسرای فردوس همزمان با برگزاری «چهارشنبه‌های کتاب» در دومین پویش جشنواره کتابخوانی، میزبان «شیوا مقانلو» با معرفی و بررسی کتاب «آدم های اشتباهی» است.
شیوا مقانلو با  آدم های اشتباهی به فرهنگسرای فردوس می آید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، برنامه چهارشنبه های کتاب به منظور ساماندهی و ایجاد تحول جریان ساز در برنامه های حوزه کتاب با بخش های مختلفی از جمله: رونمایی، نقد و بررسی تازه های کتاب، دعوت از نویسندگان و چهره ها، تشکیل و تقویت گروه ها و کانون های دوستدار کتاب و کتابخانه و ... طی چهارشنبه های مرداد و شهریورماه سال جاری در کتابخانه فردوس برگزار می شود.

اولین چهارشنبه کتاب فردوس، به معرفی و نقد و بررسی کتاب آدم های اشتباهی اثر شیوا مقانلو اختصاص دارد که در روز چهارشنبه 4 مرداد ماه ساعت 17 با حضور نفیسه مرادی و مجتبی گلستانی به عنوان منتقدان این نشست ادبی، در فرهنگسرای فردوس اجرا می شود.

گفتنی است؛ شیوا مقانلو مدرس، نویسنده و مترجم ایرانی ساکن تهران است. وی به سال ۱۳۷۶ وارد دانشگاه هنر و در رشته سینما مشغول به تحصیل شد. در مقاطع کارشناسی سینما (گرایش تدوین) و کارشناسی ارشد (کارگردانی) از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد. مقانلو فعالیت ادبی خود را با ترجمه کتاب «زندگی شهری» و چاپ آن در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و اولین مجموعه داستان خود را به نام «کتاب هول» در سال ۱۳۸۳ به چاپ سپرد. از او تا کنون بیش از ۳۰ کتاب (تألیف و ترجمه) به چاپ رسیده است.

آدمهای اشتباهی، چهارمین مجموعه داستان شیوا مقانلو که رویکردش مطابق اسمش است؛ آدم هایی که در در زمان و مکانی اشتباهی قرار گرفته اند. نگاه آیرونیک و بازیگوشانه به روابط انسانی، بازی با اسطوره ها و تاریخ و نگاه موشکافانه به روابط انسان معاصر در این مجموعه نیز چون آثار قبلی مقانلو تکرار شده اند. دو مجموعه داستان نخست مقانلو (کتاب هول – دود مقدس) که در بازار نایاب بودند نیز به ابتدای این کتاب جدید اضافه شده اند تا مخاطب بتواند سیر داستان نویسی 13 ساله مولف را یکجا پیش چشم داشته باشد.

 

علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: