کد خبر: 29457
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 08:58

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب«درآمدی بر نورومیتولوژی» در بوته نقد

منبع : لیزنا
 کتاب«درآمدی بر نورومیتولوژی» نوشته عبدالرضا ناصرمقدسی فردا (چهارشنبه چهارم مردادماه) در سرای اهل قلم خانه کتاب بررسی می شود.
کتاب«درآمدی بر نورومیتولوژی» در بوته نقد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، نشست معرفی و بررسی کتاب «درآمدی بر نورومیتولوژی» چهارشنبه (چهارم مردادماه) با حضور ابوالقاسم اسماعیل‌پور، عباس مخبر، عبدالرضا ناصر مقدسی و معصومه ابراهیمی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می شود.

«درآمدی بر نورومیتولوژی» در ۴ فصل تنظیم شده است. فصل نخست «طلوع مغز» نام دارد و نویسنده در آن کوشیده است بر اساس داده های دیرین شناسان و تکامل گرایان بوجود آمدن مغز را توضیح بدهد.

فصل دوم «طلوع انسان» نام دارد. در این فصل نویسنده چگونگی گونه هوموساپینس را از لحاظ شناخت، آگاهی و تکامل مغز و پیدایش زبان و اسطوره مورد بررسی قرارداده و مستندات را معرفی کرده است. قابلیت ابزار سازی مسئله مهمی در روند تکامل بوده که در این فصل معرفی شده است.

فصل سوم کتاب با عنوان «عروج انسان» بیشتر به حیات اجتماعی انسان می پردازد. چگونه انسان امروزی قادر به زبان ورزی شده و آیا این توانایی در نخستی ها و دیگر گونه ­های هومونیز وجود داشته از مهمترین مباحث مطرح شده در این فصل از کتاب است. نویسنده در این فصل از کتاب با تبیین برخی شخصیت ­ها و خاندان­ های اسطوره ­ای یعنی خاندان پهلوانان سیستان پرداخته و روایت­ های اسطوره ای را به عنوان نوعی آگاهی و شناخت رو به تکامل در تمدن­ های مختلف مطرح کرده است.

فصل چهارم «اَبَر انسان» نام دارد. فناوری های نوین، مهندسی ژنتیک، کلونینگ، هوش مصنوعی و تکنولوژی هایی که به صورت فزاینده در حال تکامل است شاید در آینده­ای نه چندان دور با ادغام در بدن بیولوژیک ما انسانی جدید خلق کند. این موضوع فصل نهایی کتاب است و نویسنده با بررسی آناتومیک بدن و ارگان هایی که می تواند با پدیده نوین تکنولوژی ترکیب شوند خط سیر تکامل انسان را در آینده هم پیش­بینی کرده است.

 

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی کتاب «درآمدی بر نورومیتولوژی» چهارشنبه (چهارم مردادماه) ساعت 14 به سراي اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفرجنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك 2  مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: