کد خبر: 29554
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مرداد 1396 - 14:32

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از كتاب «نقش شیعه در تمدن اسلام و ایران» به زبان ترکی استانبولی

منبع : لیزنا
کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به قلم علی‌اكبر ولایتی، به زبان ترکی استانبولی در اردبیل رونمایی شد.
رونمایی از كتاب «نقش شیعه در تمدن اسلام و ایران» به زبان ترکی استانبولی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حاشیه دومین روز برگزاری همایش بین‌المللی «نقش صفویه در تقویت مكتب اهل بیت (ع) و احیای هویت اسلامی ـ ایرانی» در اردبیل،روز پنجشنبه، 5 مرداد ماه،  کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به زبان ترکی استانبولی رونمایی شد.

در این مراسم علی‌اكبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت و نقش شیعه در احیاء زمینه‌های مختلف علوم گفت: در این کتاب که در دو نوبت ویرایش شده، تمامی زمینه‌هایی که شیعه با تفکرات بلند خود توانست به احیاء علوم همت گمارد، اشاره شده است.

وی افزود: در این كتاب، مجموعه کامل و متنوعی در حوز‌ه‌های مختلف علمی و اجزای گوناگون فرهنگ و تمدن اسلام و ایران جمع‌آوری و آمده که تاکنون ۱۳ بار به زبان فارسی چاپ شده است.

ولایتی اظهار كرد: این جایگاه صرفا در خصوص علوم دینی و فقهی نبوده بلکه ریاضیات، فیزیک، معماری، شیمی، پزشکی، مهندسی، معماری، خطاطی، نقاشی، ادبیات، هنر، جعرافی، فلسفه و بسیاری دیگر از علوم را در بر می‌گرفت و بی تردید داشته های ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مدیون فرصتی است که تفکرات این مذهب پیش رو در اختیار قرار داده است .

وی با اشاره به ترجمه این کتاب به زبان اردو گفت: کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در ترکیه توسط تعدادی از مترحمین برجسته به مدت چهار سال به زبان ترکی استانبولی ترجمه شد كه امیدوارم زمینه شناخت و تعاملات بیشتری فراهم شود.

 

بنابر اعلام این خبر، کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» توسط گروهی از مترجمین از سوی مؤسسه انتشاراتی کوثر و با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترجمه و منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: