کارگاه «کتاب سینما ۲» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه «کتاب سینما ۲» شامل نمایش و گپ و گفت‌وگو درباره فیلم سینمایی «زندگی پی» ساخته آنگ لی، بر اساس نوشته یان مارتل و ترجمه گیتا گرگانی است.

عزت‌اله الوندی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در این کارگاه حضور خواهد داشت.

کتاب پرفروش و محبوب زندگی پی در سال ۲۰۰۱ در کانادا منتشر شد. زندگی پی کتابی درباره مذهب، ترس، طبیعت و سرسختی پایان‌ناپذیر انسان است.

«زندگی پی» داستان پسر نوجوانی است که به همراه پدرش در باغ وحشی در هندوستان فعالیت می‌کند. پس از اتفاقاتی، پدر مجبور به فروش باغ‌وحش می‌شود و سپس کل خانواده پاتل تصمیم می‌گیرند به همراه حیوانات باغ وحش با یک کشتی عازم کانادا شوند. اما در میانه راه به دلیل طوفان سختی که شکل می‌گیرد، خانواده پی مفقود و تمامی حیوانات نیز به سرنوشت مشابهی دچار می‌شوند و تنها این پی هست که به زحمت موفق به فرار از مهلکه می شود و خود را در یک قایق، زنده می یابد. وی حالا در میان اقیانوس تنها مانده و نمی داند که باید چطور با این تجربه سخت زندگی کنار آید؛ اما وقتی که متوجه می شود به جز او در این آب‌های بی‌کران، مهمان ناخوانده دیگر هم حضور دارد، وحشت سراسر وجودش را در بر می‌گیرد چراکه این مهمان ناخوانده یک ببر بنگال به شدت گرسنه است که امکان دارد هر لحظه پی را ببلعد...

فیلم سینمایی این کتاب در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.

لازم به ذکر است نسخه دیجیتال کتاب «زندگی پی» در کتابخانه دیجیتال حسینیه ارشاد موجود است.

کارگاه کتاب سینما ۲ دوشنبه ۲۳ اَمردادماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی، پلاک ۱۰۵۷ برگزار می‌شود.

حضور برای اعضای کتابخانه در این کارگاه رایگان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۹۴۰۰۴-۲۱ تماس بگیرید یا به این سایت مراجعه کنید.