فروش تابستانه كتاب از مرز 142 هزار نسخه گذشت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، در هفتمین روز از اجرای طرح «تابستانه كتاب» كه با مشاركت 827 كتاب‌فروشی از 31 استان كشور در حال برگزاری است، تعداد كتاب‌های فروش رفته تاكنون به 142 هزار و 182 نسخه رسیده است.

در بین 31 استان‌  شركت كننده در طرح تابستانه كتاب، استان تهران با 149 كتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با 99 كتاب‌فروشی و قم با 95 كتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه كتاب» قرار گرفته‌اند. همچنین خراسان‌ رضوی با 81،‌ فارس با 50، كردستان با 33، آذربایجان‌ شرقی با 30،‌ كرمان با 30‌، مازندران با 25، خوزستان با 23، آذربایجان غربی با 21 و همدان با 20 كتاب‌فروشی در این طرح شركت كرده‌اند.

در میان پرفروش‌ترین كتاب‌های عمومی (تالیف) این طرح، سه كتاب «قهوه‌ی سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین از نشرنیماژ، «سلام بر ابراهیم:...» از نشر شهید ابراهیم هادی و «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی از نشرققنوس در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند.

اجرای طرح «تابستانه كتاب» با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و از بین 827 كتابفروشی تأییده شده در این طرح 630 كتابفروشی از مراكز استان‌ها و 197 كتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند.

علاقه‌مندان و خریداران كتاب می‌توانند از پانزدهم مردادماه با همراه داشتن كارت ملی به مدت 20  روز در مراكز استان‌ها و تا 30 روز در شهرستان‌ها به كتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید كتاب در این طرح تا سقف یكصد هزار تومان استفاده كنند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از «اپلیكیشن  كتابفروشی» كتابفروشی‌های سطح شهر را بر روی نقشه مشاهده كرده و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را پیدا كنند. همچنین این اپلیكیشن با امكان به‌روزرسانی خودكار، شماره تماس و آدرس تمامی كتابفروشی‌های دارای مجوز را در اختیار كاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را برای رسیدن به مقصد راهنمایی خواهد كرد. این اپلیكیشن را می‌توانید از سایت خانه كتاب دانلود كنید.