کد خبر: 29813
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 08:27

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار سی‌وسومین شماره مجله «آشنا» در استانبول

منبع : لیزنا
 سی‌وسومین شماره از مجله «آشنا» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در آنکارا به زبان تركی استانبولی، منتشر شد.
انتشار سی‌وسومین شماره مجله «آشنا» در استانبول

به گزارش لیزنا براساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، شماره 33 مجله علمی «آشنا» به زبان تركی استانبولی، چاپ و منتشر شد.

در این شماره علاوه بر سخن سردبیر در ضرورت شناخت ادبیات معاصر و جلوه‌های آن در حوزه ادبیات، شعر، رمان، ادبیات کودکان و نوجوانان، حوزه زنان به قلم حسن صفرخانی، پژوهشی درباره نویسندگی رمان و داستان در ادبیات معاصر به قلم دریا ارس، شعر انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی دیگر، به ملاحظاتی درباره ادبیات ایران در دوره مشروطیت به قلم کاآن دیلک، تحولات ادبیات ایران از دوره مشروطه تا انقلاب اسلامی به قلم محمدرضا شفیعی کدکنی، بررسی اشعار تعلیمی کودک و نوجوان در ادبیات معاصر به قلم محمد صادق‌زاده، اشاره دارد.

ادبیات داستانی دفاع مقدس به قلم محمدرضا موحد، شعر نو در ادبیات معاصر ایران به قلم جلال اینال، جایگاه رمان در ادبیات معاصر ایران به قلم کاآن دیلک، شعر زن در ایران از دوره کلاسیک تا دوره معاصر به قلم شراره کامرانی و معرفی کتاب، ظهور و تحول ادبیات معاصر ایران به قلم محمت کانار از دیگر مطالب این شماره از مجله به شمار می‌رود.

 

خوانندگان در این شماره از مجله آشنا که در جستجوی میراث مشترک فرهنگی میان ایران و ترکیه است، با ادبیات معاصر ایران آشنا می‌شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: