صالحی در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
رونق حوزه فرهنگ در چارچوب اقتصاد مقاومتی اولویت وزارت ارشاد در دولت دوازدهم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس حضور پیدا کرد و به سوالات نمایندگان در خصوص مسائل مربوط به این وزارتخانه پاسخ داد.

سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با بیان اینکه مناسبات و تعاملات این وزارتخانه با کمیسیون اجتماعی گسترده است، گفت: نیاز است فرصت های بیشتری را برای گفت و گو فراهم و موضوعات اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به طور قطع ضرورت دارد منابع این حوزه در شکل زیرساختی و حمایتی آمایش درستی پیدا کند.

این وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم یادآور شد: در معاونت بودجه تعیین شده که ٦٥ درصد بودجه در استان ها و ٣٠ درصد هم در تهران هزینه شود اما نتایج آن به سایر استان ها می رسد.

صالحی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در ارتباط با مراکز فرهنگی ما را حمایت و بودجه مناسبی را اختصاص دهند، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر شاخص مهم برنامه های ما است و اشتغال در این زمینه کم هزینه است؛ در این رابطه به بهبود و رونق حوزه فرهنگ درچارچوب اقتصاد مقاومتی توجه داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل حوزه با کمیسیون اجتماعی مشترک است، تصریح کرد: با همکاری هم باید این مشکلات را رفع کنیم تا بتوان در بهبود وضعیت فرهنگ و هنر کشور گامی جدی برداشت.

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با بیان اینکه مجلس منبع مشروعیت عمل است، گفت: با مجلس همکاری بیشتری خواهیم داشت.