کد خبر: 29883
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 مرداد 1396 - 16:10

داخلی

»

اخبار کتاب

«فرهنگ موضوعی فارسی» در بوته نقد

منبع : لیزنا
کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه یابی» فردا (چهارشنبه 25 مردادماه) در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.
«فرهنگ موضوعی فارسی» در بوته نقد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی: راهنمای واژه یابی» چهارشنبه (25 مردادماه) با حضور محمد شادروی منش، بهروز صفر زاده و حسن هاشمی میناباد در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می شود.

کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی» گنجینه دسته‌بندی‌شده و مقوله‌بندی‌شده‌ای از ۳۵ هزار واژه و اصطلاح رایجِ فارسی امروز است که در قالب ۲۲ فصل و ۱۲۵۰ مقوله آمده‌اند؛ بدین صورت که ابتدا تمام مفاهیم زبان در یک دسته‌بندی کلی به ۲۲ دسته موضوعی تقسیم شده‌اند، سپس دسته‌بندی‌ها جزئی‌تر شده و «مقوله‌ها» یا «خوشه‌های معنایی» تشکیل گشته‌اند و نهایتاً واژه‌ها و اصطلاحات هر مقوله، به ترتیب الفبا، آمده و تعریف شده‌اند.

این کتاب نوشته بهروز صفرزاده است که نشر نو با همکاری نشر آسیم آن را در ۲۰۸۰ صفحه و با شمارگان ۷۷۰ نسخه، به بهای ۲۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.

نشست نشست نقد و بررسی کتاب «فرهنگ موضوعی فارسی:راه نمای واژه یابی» چهارشنبه (25 مردادماه) ساعت 17در سرای اهل  قلم به نشانی  خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفرجنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك ۲ برگزار مي شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: