کد خبر: 29965
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مرداد 1396 - 10:54

داخلی

»

اخبار کتاب

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار کرد

کارگاه تخصصی شعر در شهرستان دنا

منبع : لیزنا
چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته کارگاه دو روزه شعر با حضور اساتید و کارشناسان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد در شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا برگزار شد.
کارگاه تخصصی شعر در شهرستان دنا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در این برنامه، اسماعیل امینی، غلامرضا طریقی و محمدکاظم علیپور هفت کارگاه تخصصی شعر با محوریت شناخت سبک‌های ادبی، آشنایی با اصول و مبانی شعر، بررسی تحلیلی شعر پس از نیما و شعرخوانی و نقد شعر برگزار کردند.

در این کارگاه دکتر اسماعیل امینی، شاعر و مدرس دانشگاه درباره سبک‌های ادبی صحبت کرد و سپس در کارگاه دیگری به سوال‌های مخاطبان جوان درباره این موضوعات پاسخ داد.

محمدکاظم علیپور، شاعر و پژوهشگر ادبی دربارهی شعر پس از نیما و نحله‌های ادبی معاصر صحبت کرد و به سوال‌های علاقه‌مندان ادبیات پاسخ گفت.

غلامرضا طریقی، شاعر و سردبیر پایگاه نقد شعر نیز به مبانی شعر و بایدها و نبایدهای شعر کلاسیک پرداخت و در برنامه‌ای جداگانه، شعرهای شاعران شرکت‌کننده را شنید و نقد کرد.

برگزاری برنامه‌های جنبی و آشنایی با آداب‌ و رسوم و فرهنگ استان از دیگر ویژگی‌های این کارگاه بود.

در این کارگاه دو روزه، بیش از ۶۰ شاعر جوان از استان کهکیلویه و بویر احمد شرکت داشتند.

دکتر دهبانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد، طی سخنانی برگزاری این دوره و کارگاه‌های تخصصی آن را موجب تشویق و ترغیب شاعران استان معرفی کرد و از بنیاد شعر و ادبیات داستانی به عنوان برنامه‌ریز و برگزار کننده این دوره تشکر کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، تداوم این دوره‌ها در حوزه‌های شعر و داستان و نیز اعزام چهره‌های صاحب‌نام شعر و داستان به اقصی نقاط کشور برای ایجاد فرصت بهره‌مندی جوانان مستعد، سبب شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای ادبی کشور شود.

 

غلامرضا طریقی سردبیر سایت پایگاه نقد شعر نیز درباره اهمیت استمرار برگزاری این کارگاه‌ها برای پویایی ادبیات گفت: تجربه ما در پایگاه نقد شعر نشان می‌دهد که شهرستان‌های ایران  دارای استعدادهای قابل اعتنا در حوزه شعر است. امیدواریم که با ارتباط مستقیم با استعدادهای جوان و همکاری‌های بیشتر با مراکز مختلف، بتوانیم برای پرورش این استعدادها قدم‌های بیشتری برداریم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: