کد خبر: 30025
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 مرداد 1396 - 09:14

داخلی

»

اخبار کتاب

مجموعه شاهکارهای ادب فارسی به زبان چینی در پکن رونمایی می‌شود

منبع : لیزنا
ترجمه چینی شاهکارهای ادب فارسی، اول شهریورماه در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، رونمایی می‌شود.
مجموعه شاهکارهای ادب فارسی به زبان چینی در پکن رونمایی می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با افتتاح غرفه جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، مجموعه 23 جلدی شاهکارهای ادب فارسی به زبان چینی، اول شهریورماه با حضور مسئولین عالی فرهنگی دو کشور ایران و چین، رونمایی می‌شود.

ترجمه چینی این مجموعه توسط سازمان انتشارت شانگ وو چین و با همکازی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب طرح «تاپ» به انجام رسیده است.

 

بنابراعلام این خبر، ترجمه آثار كلاسیك زبان و ادبیات فارسی از سال‌ها پیش در چین توسط مترجمان برجسته چین آغاز و پیش از این نیز، منتخبی از شاهنامه، مثنوی، دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی و دیگر بزرگان ادب ایران‌زمین ترجمه و منتشر شده بود.  در بین این مجموعه 23 جلدی كه منتخبی از دیوان نظامی گنجوی و عبدالرحمن جامی نیز موجود است، آثار ترجمه شده مزین به تصاویر از آثار هنری و مینیاتور ایران است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: