کد خبر: 30045
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 مرداد 1396 - 13:58

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار و گفتگو با ع.پاشایی در آینده

منبع : لیزنا
نود ونهمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه کتابفروشی آینده با همکاری بخارا به گفتگو با پاشایی اختصاص یافته است.
دیدار و گفتگو با ع.پاشایی در آینده

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، این نشست در ساعت نه صبح پنجشنبه دوم شهریور در کتابفروشی آینده برگزار می شود.

پاشایی متولد 1318 در شهر ساری است.

 اثار استاد را باید در سه زمینه تقسیم کرد:  تالیف، ویرایش و ترجمه. ترجمه های ایشان در زمینه های هند شناسی، ژاپن شناسی و بودا شناسی است. که بیشتر اثار کلاسیک متون بودایی توسط ایشان به فارسی ترجمه شده است.

از جمله دیگر کتابهای ایشان می توان ذن چیست؟، سخن بودا، فراسوی فرزانگی، راه بودا و  تاریخ فلسفه چین،  تاریخ فرهنگ ژاپن  اشتاره کرد.

در ترجمه شعر ژاپن کتاب  «هایکو، از آغاز تا به امروز»  را با همکاری احمد شاملو انجام داده است. در این کتاب سعی شده است مخاطب زبان فارسی را با فرهنگ ژاپنی شعر اشنا سازد و حساسیت های شعر ژاپنی را نشان دهد.

در زمینه تالیف کتاب  «انگشت و ماه»   که حاصل سال ها پژوهش ایشان در مورد شعر احمد شاملوست در دو جلد منتشر شده است. همچنین گزینه اشعار شاملو با خوانش را تحت عنوان  «از زخم قلب»  منتشر کرده است.  

 

پاشایی با کارنامه ایی با بیش از چهل و پنج کتاب هنوز روزانه هشت ساعت کار می کنند . جلسه دیدار و گفتگو با  وی ساعت نه صبح پنجشنبه دوم شهریور در کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولی عصر،  خیابان عارف نسب، پلاک 12 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: