داخلی
»اخبار کتاب
پیشتازی كتابفروشی های شهرستانی در تابستانه كتاب
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، طرح «تابستانه کتاب» که از 15 مردادماه با مشارکت 828 کتابفروشی از 31 استان کشور آغاز به کار کرد، همچنان با استقبال علاقه مندان و خریداران کتاب همراه است و تاکنون در این طرح کتابفروشیهای شهرستانی در مقایسه با کتابفروشیهای تهران در حوزه فروش کتاب، پیشگام هستند.
كتابفروشیهای پردیس كتاب(مشهد)، شهر كتاب رشت(رشت)، نمایشگاه و فروشگاه كتاب محام (اهواز)، رشد(اهواز)، شهر كتاب هفت حوض(تهران)، انتشارات جنگل(گیلان)، شهر كتاب مركزی(تهران)، شهر كتاب ساری(مازندران)،گوتنبرگ(تهران) و نشر ثالث (تهران) از بین 816 كتابفروشی فعال در طرح «تابستانه كتاب» در فهرست پرفروش ترین كتابفروشی های این طرح قرار گرفتند.
گفتنی است، با گذشت بیش از دو هفته از اجرای طرح «تابستانه كتاب» تعداد كتابهای فروش رفته در این طرح از مرز 370 هزار نسخه گذشت است.
در بین 31 استان شركتكننده در طرح تابستانه كتاب، استان تهران با 125 كتابفروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با 92كتابفروشی و قم با 85 كتابفروشی در ردههای بعدی طرح «تابستانه كتاب» قرار گرفتهاند. همچنین خراسان رضوی با 76، فارس با 44، كرمان با 27، كردستان با 26، مازندران با 24، آذربایجان شرقی با 24 كتابفروشی در این طرح شركت كردهاند.
همچنین، موسسه انتشاراتی قدیانی، نشر افق، نشر چشمه، هوپا، ققنوس، نشر مركز، موسسه انتشاراتی نگاه، آموت، نیلوفر و نشر توسعه ایران در فهرست پرفروش ترین ناشران طرح تابستانه كتاب قرار گرفته اند.
طرح «تابستانه كتاب» با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و 566 كتابفروشی از مراكز استانها و 248كتابفروشی از شهرستانها در این طرح فعال هستند. علاقهمندان و خریداران كتاب میتوانند با همراه داشتن كارت ملی تا سوم شهریور در مراكز استانها و تا سیزدهم شهریور در شهرستانها به كتابفروشیهای عضو طرح مراجعه و از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید كتاب در این طرح تا سقف یكصد هزار تومان استفاده كنند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.