کد خبر: 30065
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 شهریور 1396 - 09:21

داخلی

»

اخبار کتاب

کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می کند

نمایشگاه موضوعی روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

امروز اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده است.
نمایشگاه موضوعی روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد، این کتابخانه برای بزرگداشت روز پزشک و گرامیداشت مقام شامخ شیخ الرئیس ابوعلی سینا، نمایشگاهی از منابع موجود را چهارشنبه و پنجشنبه، ۱ و ۲ شهریور ماه، در ساعات کار کتابخانه، برپا می کند و به منظور قدردانی از پزشکان در تاریخ اول شهریور ماه عضویت  سه ماهه به آنان هدیه می‌دهد.

«ابوعلی حسين بن عبداللَّه بن حسين بن علی بن سينا» معروف به شيخ الرئيس در سوم صفر سال 370 قمری در بلخ چشم به جهان گشود. وی از حكمای بزرگ و علمای نامدار جهان و پزشكان اسلام است. ابوعلی سینا از مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیار دارد. وی ۴۵۰ جلد کتاب به زبان‌‏های فارسی و عربی در زمینه‌های گوناگون نوشته ‌است كه اشارات، شفا، حكمت عرشيه، قضا و قَدَر و لغةالعَرَب و... از آن جمله‌‏اند. از معروف‌ترین کتاب‌هایش کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفی جامع و کتاب قانون یکی از کتاب‌های معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی است.

در مدت عمر ابوعلی سينا، وقايع متعددی بر او گذشت كه از وزارت تا زندان را در برداشت. سرانجام اين دانشمند شهير و فيلسوف كبير در ۵۸ سالگی در همدان درگذشت و در همان شهر مدفون شد.

 

کتابخانه مشتاقانه آماده پذیرش پزشکان محترم خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۲۲۸۶۶۴۶۵ تماس حاصل نموده و یا از طریق این آدرس از کتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: