کد خبر: 30120
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 11:58

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

منبع : لیزنا
نشست آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان امروز صبح در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد.
نشست آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این نشست با حضور نادر نعمت الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست نعمت الهی با اشاره به اهمیت یادگیری زبان دوم و تاثیرگذاری آن گفت: از طریق زبان است که بسیاری از ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی و هویتی شناسایی می‌شود. رابطه زبان و فرهنگ دوسویه است که نشان از تاثیر هریک از این دو پدیده بر یکدیگر دارد. در قرن بیستم آموزش زبان به عنوان یک علم و رشته دانشگاهی شناخته شد.

وی در ادامه افزود: آن چه زبان فارسی را به عنوان یکی از زبان‌های مورد استقبال مردمان سایر کشورها مورد توجه قرار داده و متمایز شناخته است ادبیات غنی آن است. این زبان که از شاخه زبان‌های هندی اروپایی است به واسطه وجود ادبیات غنی و شاعران و نویسندگانی همچون حافظ، سعدی، فردوسی، عطار، خیام و بسیاری دیگر مورد توجه زبان آموزان فراوانی از سراسر دنیا قرار گرفته است. وجود ادبیات غنی در زبان فارسی در واقع نشان دهنده بعد فرهنگی بالای این زبان است.

 

در ادامه این نشست معاون آموزشی دانشگاه علامه به معرفی این دانشگاه و اقدامات انجام شده در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان پرداخت و به سوالات دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: