کد خبر: 30297
تاریخ انتشار: شنبه, 11 شهریور 1396 - 12:16

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل» فرهنگسرای انديشه بررسی می شود

منبع : لیزنا
همایش تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه هابرماس در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
کتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل» فرهنگسرای انديشه بررسی می شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، در نشست راویان اندیشه، همایش تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه هابرماس با حضور کمال پولادی (نویسنده کتاب)،  حسینعلی نوذری، مجید کمالی و محمد میلانی و با اجرای  محمد رجبی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

 همایش تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه هابرماس با روایت از کتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل» اثر کمال پولادی اجرا می شود.

درکتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل» , پیوستگی و سیر تکامل نظریه‌های دولت از 'توماس هابز' (اراده مطلق) تا 'گئورگ ویلهلم فریدریش هگل '(اراده عقلانی) بررسی و ارزیابی می‌شود . نگارنده بر این باور است' اندیشه سیاسی مدرن در باب وجه عقلانی دولت با تکیه بر عقل بشر و با تکیه بر مبانی نظری در پیکر یک دستگاه فلسفی بزرگ آغاز شد و با منطق درونی خود راهی را پیمود که صرف نظر از پیدایش نظریه‌های متفاوت و گاه متعارض در کلیت خود, به سوی غایتی که همانا پیدا کردن عقلانی‌ترین راه سازماندهی جامعه است, ره سپرده است....

شایان ذکر است، این نشست روز  یک شنبه 13 شهریور ساعت 17:30 در فرهنگ سرای اندیشه برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است.

 

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگ سرای اندیشه مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88765509 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: