به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی
نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام طی روزهای هشتم و نهم شهریور، با شرکت بیش از ۴۰ ادب‌جو و علاقمند به داستان‌نویسی از سراسر استان ایلام برگزار شد.

این دوره آموزشی در ادامه فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززددایی از برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت نسل جدید داستان‌نویسان کشورمان در تمامی استان‌های کشور، در شهر ایلام برگزار شد.

ابوالفضل حری، داستاننویسِ برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد و استاد دانشگاه و همچنین خسرو باباخانی، نویسنده و منتقد و مدرس داستان‌نویسی، تدریس این دوره را که در محل سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام برگزار شد، به عهده داشتند.

ابوالفضل حری در این دوره سرفصل‌های روایت، روایت‌شناسی، خصوصیات طرح، شیوه‌های نقد، نظریه‌های نقد ادبی و چگونگی خوانش و نقد داستان را آموزش داد.

خسرو باباخانی نیز در این دوره کوتاه آموزشی به تدریس داستان‌نویسی، طرح و ایده در داستان‌نویسی و داستاننویسی از انتخاب تا پرورش سوژه، پرداخت.

 

حضور علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این دوره آموزشی از جمله نکات قابل ذکر آن است. نیاکان ضمن قدردانی از بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای برگزاری این دوره آموزشی با تدریس استادان نام‌آشنای داستان‌نویسی کشور و ایجاد فرصت بهره‌مندی نویسندگان جوان شهرستان‌های ایلام از دانش و روش‌های به‌روز داستان‌نویسی، با اشاره به علاقمندی و استقبال نویسندگان جوان از نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام و همچنین استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه این استان در حوزه داستان‌نویسی، خواستار تداوم برگزاری این دوره در شهرستان‌های استان ایلام شد.