کد خبر: 30365
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 08:44

داخلی

»

اخبار کتاب

ماهنامه خردسالان قلک دارای بیشترین مطالب برتر سال ۹۵ شناخته شد

منبع : لیزنا
گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک، ماهنامه قلک را برای سومین سال پی‌در‌پی دارای بیشترین مطالب برتر نسبت به کل محتوای منتشرشده در هر شماره برای خردسالان اعلام کرد.
ماهنامه خردسالان قلک دارای بیشترین مطالب برتر سال ۹۵ شناخته شد

به گزارش لیزنا طبق اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، بر اساس گزارش این گروه، ماهنامه قلک با ۴۱٫۸ درصد، بیشترین مطالب برتر را در میان نشریات خردسالان در سال ۹۵ در بر داشته و در رتبه نخست جای گرفته است.

گروه بررسی مجلات شورای کتاب کودک در نشست سالیانه خود که نخستین روز شهریورماه ۱۳۹۶ در محل این شورا برگزار شد، گزارشی از ارزیابی نشریات سه گروه خردسال، کودک و نوجوان در سال گذشته ارائه داد. بر اساس این گزارش در گروه سنی ۳ تا ۷ سال، ماهنامه «قلک» و در حوزه کودک نیز نشریه «نبات» با ۱۸٫۵ درصد مطالب برتر به عنوان کیفی‌ترین مجله خردسال سال ۹۵ معرفی شدند. همچنین بر اساس این گزارش، مطالب برتر نشریه «نبات کوچولو» نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند.

گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک با هدف بررسی نشریاتی که در طول یک سال برای کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد، فعالیت می‌کنند و با نگاهی بی‌طرفانه و کارشناسی، به نقد و بررسی محتواهای تولیدشده در نشریات کودک و نوجوان می‌پردازد. این گروه بر اساس شاخص‌های مورد نظر خود، در گروه‌های شعر، داستان، بازی و سرگرمی، معرفی کتاب و... مطالب برتر نشریات را انتخاب و معرفی می‌کنند و نشریه‌ای که بیشترین مطالب برگزیده نسبت به کل محتوای منتشرشده در بازه زمانی مورد نظر این گروه در طول سال باشد، به‌عنوان باکیفیت‌ترین نشریه در گروه سنی مشخص معرفی می‌شود. دستاوردهای گروه هر سال در اختیار پدیدآورندگان، ناشران و کارشناسان قرار می‌گیرد تا برای رشد کمی و کیفی نشریات از آن استفاده کنند.

 

ماهنامه قلک که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز به عنوان کیفی‌ترین نشریه خردسال کشور معرفی شده بود به صورت ماهانه برای کودکان ۳ تا ۷ سال منتشر می‌شود. این ماهنامه دارای بخش‌هایی همچون داستان، شعر، سرگرمی و علمی است و موضوع اصلی این نشریه بهبود سبک اقتصادی زندگی کودکان در آینده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: