کد خبر: 30368
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 09:40

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار وگفتگو با احمد محیط در آینده

منبع : لیزنا
صد ویکمین جلسه دیدار وگفتگوی کتابفروشی آینده با همت مجله بخارا به احمد محیط اختصاص یافته است.
دیدار وگفتگو با احمد محیط در آینده

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در نشست پنجشنبه کتابفروشی اینده احمد محیط در زمینه ارتباط ادبیات و روانپزشکی و مساله زبان و ادبیات بخصوص شعرو تجربه ترجمه شعر فارسی به انگلیسی صحبت خواهند کرد.

محیط متولد کرمان است از دوران دبستان ودبیرستان زیر نظر استادانی بخصوص در دوره دبیرستان همچون دکتر محمد امین ریاحی اموزش یافت. در دانشکده پزشکی نیز در مکتب دکتر قریب ، دکتر ارمین ، دکتر داویدیان و دکتر مهدی اذر ادامه تحصیل داد و درسال 1351 برای گذراندن دوره عالی تخصص به دانشگاه تمپل فیلادلفیا رفت و دوره تخصصی روانپزشکی و فوق تخصصی رفتار درمانی را گذاراند. در بازگشت به ایران یکسال مسوولیت اموزش تخصصی روانپزشکی را در مرکز روانپزشکی رازی در عهده داشت.

وی درسال 1371 ازسوی سازمان جهانی بهداشت دعوت شد تا به عنوان مستشار بهداشت روان در منطقه مدیترانه شرقی که مرکز ان در شهر اسکندریه مصر بود مسئولیت داشته باشد . پس از این دوره در سطح جهانی موسس و ریاست بخش  ادبیات و روانپزشکی در انجمن جهانی روانپزشکی را عهده داشت.

دکتر محیط اثاری به زبان های فارسی و انگلیسی نوشته است:  بهداشت روانی مدارس،  مذهب و روانپزشکی و تدوین سه جلد کتاب  شعر به دقیقه اکنون .همچنین کتابهای  دنیا خانه من است  که ترجمه شعر معاصر فارسی به انگلیسی است که به صورت دو زبانه تدوین شده و از سروده های محیط دو مجموعه  «سمت نور کجاست» و «جهان به گذشت هزاره» منتشر شده است.

 

این نشست ساعت نه صبح پنجشنبه شانزدهم شهریور در کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولی عصر. سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: