کد خبر: 30421
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 09:24

داخلی

»

اخبار کتاب

تصویرگر ایرانی برنده سیب طلای جشنواره دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا

منبع : لیزنا
نرگس محمدی، تصویرگر ایرانی، جایزه سیب طلای بیست و ششمین جشنواره دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا را برای کتاب «من یک گوزن بودم» نوشته احمد اکبرپور از آن خود کرد.
تصویرگر ایرانی برنده سیب طلای جشنواره دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، تصویرگری کتاب «من یک گوزن بودم» همچنین پیش از این، جایزه جشنواره تصویرگری سی جی کره (۲۰۰۹) را دریافت کرده و در نمایشگاه تصویرگری ایلوسترارته پرتغال (۲۰۰۹) نیز به نمایش درآمده بود.

جایزه بزرگ جشنواره دوسالانه تصویرگری براتسلاوا ۲۰۱۷ به تصویرگر هلندی، ودوینگ ولبدا رسید و در کنار نرگس محمدی، از ایران، دانیلا اولجنیکوا از کشور اسلواکی، آنا دسنیتسکایا از کشور روسیه، ماکی آرای از کشور ژاپن و جی-مین کیم از کره جنوبی نیز موفق به دریافت سیب طلایی، جایزه دوم این رقابت شدند. پلاک طلا این مسابقه نیز به اومانا رومانیشین و اندری لیسیو از اکراین، افرا آمیت، اسراییل بارون از مکزیک، میرروکوماچیکی از ژاپن و هانه بارتهولین از دانمارک اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار ناشر برای دستاوردهای هنری به پیسی کوسی از هلند، دیپلم افتخار ناشر برای توسعه نشر در کشورهای در حال توسعه به سوریه، اندونزی و قنا و جایزه هیئت داوران کودک به پیتر اوخنار از اسلوواکی رسید.

در سال‌های گذشته تصویرگران ایرانی همچون فرشید مثقالی برای کتاب ماهی سیاه کوچولو (جایزه تشویقی، ۱۹۶۹)، نورالدین زرین کلک برای کتاب کلاغ‌ها (۱۹۷۱، سیب طلا)، بهمن دادخواه برای کتاب توکایی در قفس (پلاک طلا، ۱۹۷۳)، فرشید مثقالی برای کتاب آرش کمانگیر (سیب طلا، ۱۹۷۳)، محمدرضا دادگر برای کتاب یک حرف و دو حرف (پلاک طلا، ۱۹۸۷)، کریم نصر برای کتاب آب یعنی ماهی (پلاک طلا، ۱۹۹۱)، حافظ میرآفتابی برای کتاب‌های باید به فکر فرشته‌ها بود و الیاس (پلاک طلا، ۲۰۰۳)، علیرضا گلدوزیان برای کتاب‌های جوراب سوراخ و مداد سیاه مداد قرمز (درخت طلا، ۲۰۰۵)، هدا حدادی برای کتاب‌های اگر من خلبان بودم و باز باران (پلاک طلا، ۲۰۰۷)، فرشید شفیعی برای کتاب‌های پیوند و زربال (سیب طلا، ۲۰۰۷) و راشین خیریه برای کتاب‌های اگر من شهردار بودم و موج‌های دریا یک بطری را به ساحل آوردند (پلاک طلا، ۲۰۱۱) در جشنواره دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا موفق به کسب جایزه شده‌اند.

علی بوذری در این دوره از جشنواره به عنوان عضو هیئت داوران حضور داشت و در سمپوزیوم این جشنواره در کنار حسین شیخ رضایی و هدی حدادی به ارایه مقاله خواهد پرداخت. همچنین زهرا محمدنژاد در کارگاه تصویرگری آلبن برونفسکی شرکت خواهد کرد.

 

جشنواره دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا، مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین رویداد در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می شود. در این رقابت، بهترین آثار حوزه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در دو سال گذشته که به صورت کتاب منتشر شده‌اند، به نمایش در‌می‌آید. داوران این جایزه از میان کارشناسان بین‌المللی برگزیده می‌شوند. در ایران شورای کتاب کودک – شعبه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان- و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معرفی تصویرگران، داوران و شرکت‌کنندگان در نشست‌های کارشناسی را برعهده دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: