کد خبر: 30463
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 شهریور 1396 - 08:57

داخلی

»

اخبار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

باید برای حل و کمرنگ کردن مشکلات چاپ و نشر تلاش کنیم/ نیازمند راهنمایی و نظرات اصناف فرهنگ و هنر هستیم

منبع : لیزنا
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید برای حل و فصل و کمرنگ کردن مسائل و مشکلات چاپ و نشر و ارتقای آن از تمام توان و تلاش خود بهره ببریم.
باید برای حل و کمرنگ کردن مشکلات چاپ و نشر تلاش کنیم/ نیازمند راهنمایی و نظرات اصناف فرهنگ و هنر هستیم

به گزارش لیزنا براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز(سه شنبه، 21 شریور ماه) در نشست هم اندیشی با اهالی چاپ و نشر با بیان این مطلب افزود: به واسطه حضور ٤ ساله ام در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و فضای فرهنگی، آشنایی با مسائل این حوزه فرصتی را ایجاد می کند تا در دوره جدید در رابطه با حوزه چاپ و نشر همت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی مسوولیتی به انسان واگذار می شود باید با تمام توان این امانت الهی و مردمی را به سرانجام برساند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: با توجه به شناختم از حوزه چاپ و نشر با سرعت بیشتری می توانیم در جهت حل مسائل پیش برویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکردهایی که در ٤ سال گذشته در این وزارتخانه و همچنین معاونت امور فرهنگی حاکم بوده همچنان بر قوت خود باقی خواهد ماند.

عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: واگذاری امور به صنوف، تغییر شیوه و روش های مصرف یارانه و حمایت، رویکرد بین المللی کردن فرهنگ ، تحریک حوزه تقاضا در حوزه مصرف و شبکه توزیع، کاهش هزینه های بالا سری تولیدات فرهنگی و ... در این دولت نیز پیگیری و دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اصلاحات ساختاری و مقرراتی در بحث چاپ رو به پایان است تا بر اساس آن چاپ بتواند در جایگاه صنعتی خود قرار بگیرد.

وی گفت: علاوه بر گفت و گو با معاونان و مشاوران وزارتخانه این نشست اولین نشست جمعی با نهادهای صنفی و تشکل ها است و قرار بر ادامه این نشست ها با دیگر اصناف مربوطه از جمله هنر، رسانه و ..دارم.

صالحی تاکید کرد: نظرات و راهنمایی های نمایندگان اصناف کمک می کند تا نظرات داخلی و خارجی وزارتخانه با هم ترکیب شود و برنامه ها و اقدامات را واقعی تر کند.

وی افزود: دولت باید تا جایی که می تواند انجام امور را به بخش خصوصی واگذار کند و ما در این مسیر نیازمند همکاری، همدلی و همراهی اصناف مربوطه هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد: توجه به نشر الکترونیک ضروری است

در ادامه این نشست، محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توجه و تعمیق نشر الکترونیک تاکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در ٤ سال گذشته، گفت: امیدوارم این نشست موجب هم افزایی بیشتر صنف چاپ و نشر و وزارتخانه شود.

سلگی با اشاره به برخی اقدامات معاونت فرهنگی در ٤ سال گذشته ادامه داد: تفویض امور به تشکل ها، ایجاد آرامش و امنیت در تمامی صنوف مرتبط با این معاونت، تمرکز زدایی و تفویض امور به استان ها، توجه به حلقه های مختلف چاپ و نشر و تدوین و بازنگری دستور العمل ها با توجه به صنوف اصحاب نشر از جمله این اقدامات است.

وی رعایت اصل شفافیت در کارها، تلاش در استفاده از فناوری های جدید و آغاز پروژه های حمایتی و تسهیلاتی را از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره گذشته برشمرد.

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و تعمیق نشر الکترونیک تاکید کرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می کنیم سیاست های قبلی را تداوم و تعمیق ببخشیم و در موضوع تشکل ها با همکاری پیش برویم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: