وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
باید برای حل و کمرنگ کردن مشکلات چاپ و نشر تلاش کنیم/ نیازمند راهنمایی و نظرات اصناف فرهنگ و هنر هستیم

به گزارش لیزنا براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز(سه شنبه، 21 شریور ماه) در نشست هم اندیشی با اهالی چاپ و نشر با بیان این مطلب افزود: به واسطه حضور ٤ ساله ام در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و فضای فرهنگی، آشنایی با مسائل این حوزه فرصتی را ایجاد می کند تا در دوره جدید در رابطه با حوزه چاپ و نشر همت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی مسوولیتی به انسان واگذار می شود باید با تمام توان این امانت الهی و مردمی را به سرانجام برساند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: با توجه به شناختم از حوزه چاپ و نشر با سرعت بیشتری می توانیم در جهت حل مسائل پیش برویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکردهایی که در ٤ سال گذشته در این وزارتخانه و همچنین معاونت امور فرهنگی حاکم بوده همچنان بر قوت خود باقی خواهد ماند.

عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: واگذاری امور به صنوف، تغییر شیوه و روش های مصرف یارانه و حمایت، رویکرد بین المللی کردن فرهنگ ، تحریک حوزه تقاضا در حوزه مصرف و شبکه توزیع، کاهش هزینه های بالا سری تولیدات فرهنگی و ... در این دولت نیز پیگیری و دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اصلاحات ساختاری و مقرراتی در بحث چاپ رو به پایان است تا بر اساس آن چاپ بتواند در جایگاه صنعتی خود قرار بگیرد.

وی گفت: علاوه بر گفت و گو با معاونان و مشاوران وزارتخانه این نشست اولین نشست جمعی با نهادهای صنفی و تشکل ها است و قرار بر ادامه این نشست ها با دیگر اصناف مربوطه از جمله هنر، رسانه و ..دارم.

صالحی تاکید کرد: نظرات و راهنمایی های نمایندگان اصناف کمک می کند تا نظرات داخلی و خارجی وزارتخانه با هم ترکیب شود و برنامه ها و اقدامات را واقعی تر کند.

وی افزود: دولت باید تا جایی که می تواند انجام امور را به بخش خصوصی واگذار کند و ما در این مسیر نیازمند همکاری، همدلی و همراهی اصناف مربوطه هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد: توجه به نشر الکترونیک ضروری است

در ادامه این نشست، محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توجه و تعمیق نشر الکترونیک تاکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در ٤ سال گذشته، گفت: امیدوارم این نشست موجب هم افزایی بیشتر صنف چاپ و نشر و وزارتخانه شود.

سلگی با اشاره به برخی اقدامات معاونت فرهنگی در ٤ سال گذشته ادامه داد: تفویض امور به تشکل ها، ایجاد آرامش و امنیت در تمامی صنوف مرتبط با این معاونت، تمرکز زدایی و تفویض امور به استان ها، توجه به حلقه های مختلف چاپ و نشر و تدوین و بازنگری دستور العمل ها با توجه به صنوف اصحاب نشر از جمله این اقدامات است.

وی رعایت اصل شفافیت در کارها، تلاش در استفاده از فناوری های جدید و آغاز پروژه های حمایتی و تسهیلاتی را از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره گذشته برشمرد.

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و تعمیق نشر الکترونیک تاکید کرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می کنیم سیاست های قبلی را تداوم و تعمیق ببخشیم و در موضوع تشکل ها با همکاری پیش برویم.